Cinci trenduri în retailul alimentar global în 2017

Mai multe conexiuni digitale în magazine, check-out rapid la casele de marcat și o mai mare accesibilitate la informații despre ingredientele din alimente sunt câteva dintre trendurile pe care analistul John Karolefski, un veteran în industria de retail alimentar, le-a creionat pentru anul 2017. Iată pe larg care sunt cinci dintre previziunile acestuia. Cinci trenduri în retailul alimentar global în 2017

1. Mai multă interacțiune digitală.Reprezentanții generației millenials deja încep să aibă propriile familii și devin unii dintre cei mai mari cumpărători de alimente. Provocarea pentru retaileri, mai ales dacă vor să câștige loialitatea acestui grup de clienți este să se pună la punct la capitolul tactici digitale.

Vorbim aici despre beacons, semnalistică și displayuri digitale. Primii dintre aceștia comunică cu smartphonurile prin intermediul Bluetooth-ului și anunță existența diverselor oferte din magazine.

De asemenea, aplicațiile mobile deja sunt o normă în industrie, însă vorbim despre variante mai complexe decât simplele versiuni care oferă harta magazinelor și/ sau informații despre servicii și produse. Concomitent, și comerțul online de alimente va mai face câțiva pași, ajutat mai ales de nevoia de conveniență din ce în ce mai mare a cumpărătorului contemporan.

2. Mai multe opțiuni pentru checkout.Nu e niciun secret că visul oricărui cumpărător este să stea cât mai puțin la coadă la casa de marcat, să plătească și să își vadă de drum și există retaileri care lucrează intens la realizarea acestui deziderat. Probabil ați văzut deja cu toții magazinul pilot deschis de Amazon la sediul din Seattle, fără case de marcat și fără paznici.

Reprezentanții companiei au spus că magazinul utilizează aceleași tehnologii ca mașinile fără șofer, folosindu-se de senzori, viziune computerizată și procese de învățare profundă pentru a determina ce produse a pus cumpărătorul în plasă. Deși au existat mai mulți retaileri care au cochetat cu concepte futuriste similare în ultimii ani, costul foarte ridicat al senzorilor care detectează alegerile cumpărătorilor a fost un contra-argument al implementării la scară largă.

Există însă și variante mai realiste și mai sunt și alți retaileri care testează noi modalități de checkout precum folosirea unei aplicații pe telefon sau scannere pe coșul de cumpărături care le dau posibilitatea clienților să scaneze și să pună direct în plasă cumpărăturile pe măsură ce iau produse de la raft. Iar aceste practici vor deveni normă în peisajul retailului de mâine.

3. Mai multă diversitate în oferta de produse. Cumpărătorii vor produse proaspete – legume și fructe – organice, dar și locale. Pe de altă parte, globalizarea a creat comunități etnice importante în anumite piețe, iar aceștia vor fi întotdeauna interesanți de alimente care să le aducă aminte de casă.

4. Bătălia kiturilor pentru masă.Cumpărătorii vor avea de ales dintr-o ofertă fără precedent de kituri pentru masă (ingrediente gata cântărite și rețete asamblate într-o cutie de obicei, ce pot fi gătite acasă – n.red) ca urmare a efervescenței de start-upuri care s-au aventurat pe acest segment de piață, cum ar fi Plated, Blue Apron sau Hello Fresh. Există și retaileri, ca Giant Eagle sau Carrefour, care au venit cu propria ofertă și există deja și inițiative în rândul producătorilor mari tradiționali.

5. O mai mare accesibilitate la informațiile despre produse. În Statele Unite ale Americii se estimează că circa 30.000 de produse alimentare vor dispune de SmartLabel – un tip de cod de bare mai sofisticat -  pe ambalaje până la finalul lui 2017 tocmai pentru a oferi acces rapid cumpărătorilor la informații detaliate despre ceea ce cumpără.

John Karolefski scrie despre industria alimentară de retail de 25 de ani și este un consultant de referință pentru această zonă pentru posturi ca CNN sau BBC atunci când vine vorba de trenduri. În prezent, îl puteți citi frecvent pe GroceryStories.com.

Sursa foto: la.eater.com

Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Marco Giudici, Lidl: Vom deschide în jur de 200 de magazine în următorii șase ani
Raportat la evoluția Lidl România de până acum și la planurile de viitor ale companiei, Marco Giudici, CEO-ul companiei, descrie România ca...
Albert Davidoglu, Macromex: Cred că de acum începe consolidarea pieței locale de retail
Albert Davidoglu, Macromex: Cred că de acum începe consolidarea pieței locale de retail
Deși ultimii 25 de ani au fost marcați de o evoluție spectaculoasă pentru piața FMCG, atât din punctul de vedere al dimensiunii pieței, dar...
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
Mircea Moga, Mega Image: În viitor, mizăm pe redefinirea conceptului de proximitate
În ultimii 25 de ani, piața de retail și FMCG a trecut printr-o transformare continuă, iar Mega Image a avut o contribuție semnificativă la...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...