Ce cote de piață dețin primii trei retaileri alimentari

Trei jucători dețin o cotă de piață de peste 50% din vânzările din retailul modern, potrivit informațiilor Asociației Marilor Rețele Comerciale din România (AMRCR). Astfel, pe prima poziție în top 3 se află retailerul german Kaufland, cu o cotă de piață de de 23,69%, urmat de Carrefour cu 13,5% și Metro cu 13,29%. Este pentru prima dată când AMRCR comunică oficial cote de piață pentru membrii ei, datele fiind publicate în ”Cartea albă a Marilor Rețele comerciale din România” lansată în cadrul  conferinței Mediafax Talks about Retail. Ce cote de piață dețin primii trei retaileri alimentari

Tot în acest document este menționată și cifra de afaceri cumulată a retailerilor alimentari membri ai asociației, care se ridică la nivelul anului 2014 la puțin peste 9 miliarde de euro. Această informație, coroborată cu cea potrivit căreia retailul modern a ajuns în 2014 să dețină o pondere valorică de 54% din piață, duce valoarea totală  a pieței FMCG la aproximativ 16,36 miliarde de euro. În datele AMRCR nu sunt luate în calcul vânzările rețelei Lidl. Conform informațiilor preliminare, ponderea retailului modern va crește la 55% în 2015.


Citește și:


Din punct de vedere al dispersiei geografice, în București se găsesc o treime din cele circa 1.600 de magazine moderne, fiind de altfel singurul oraș din România care a reușit să atragă toate rețelele comerciale internaționale prezente la noi în țară. După Capitală, județele cu cea mai mare prezență a marilor rețele sunt Ilfov, Brașov, Cluj și Timiș. Cercetarea mai arată că, la nivelul anului trecut, contribuția comerțului la formarea și creșterea PIB-ului a fost de aproximativ 15,8%.

Scopul raportului „Cartea Albă a Marilor Rețele Comerciale din România” este de a prezenta activitatea de comerț în România și de a reliefa importanța pe care o are aceasta în economia de astăzi. Totodată, raportul conține informații și analize prin care se determină potențialul impact al unor modificări legislative aflate pe agenda Guvernului, cum ar fi cea cu privire la închiderea hypermarketurilor duminica sau la cea care obligă retailerii ca ponderea produselor românești în categoriile carne și fructe și legume proaspete să fie de minim 51%.

Asociația Marilor Rețele Comerciale din România numără în prezent 18 membri,  incluzând toate lanțurile de magazine cu capital străin din retailul modern alimentar, dar și câțiva operatori din zona de bricolaj. Mai multe informații despre AMRCR aici. 

Carrefour Market Cosmopolis Plaza 1 002
Carrefour România intenționează să mai deschidă 40 de magazine Market și Express anul acesta
Carrefour România continuă investițiile în formatul Market prin deschiderea unui nou supermarket în complexul Cosmopolis și intenționează să...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Discounterul Lidl a anunțat cea mai mare investiție logistică din Spania – 140 de milioane de euro într-un depozit nou, lângă Barcelona,...
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl a anunțat că are în plan investiții de peste 200 de milioane euro pe piața din Spania. Bugetul vizează atât extinderea rețelei cu 20 de...
AMRCR susține propunerea Guvernului privind reducerea prețurilor la alimente
AMRCR susține propunerea Guvernului privind reducerea prețurilor la alimente
Membrii Asociației Marilor Rețele Comerciale din România(AMRCR) își reafirmă disponibilitatea de a lucra împreuna cu Guvernul României pentru...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...