Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania

Lidl a anunțat că are în plan investiții de peste 200 de milioane euro pe piața din Spania. Bugetul vizează atât extinderea rețelei cu 20 de locații noi, dar și dezvoltarea la nivel logistic și majorarea achizițiilor și a exporturilor de produse spaniole. Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania

Prin comparație, în 2022, retailerul a investit peste 350 de milioane euro pentru a deschide 40 de magazine noi din dorința de a-și consolida poziția în topul celor mai mari trei retaileri alimentari din Spania în termeni de cotă de piață. În plus, compania a inaugurat o nouă platformă logistică și a preluat două terenuri. Ca urmare a acestor investiții, Lidl operează, în prezent, pe piața din Spania peste 670 de magazine și 12 depozite.

La finalul anului 2022, discounterul a raportat o cifră de afaceri de 6,08 miliarde de euro, în creștere cu 18% față de anul precedent. Anul trecut, Lidl a achiziționat bunuri de la funizorii din Spania în valoare de 6,7 miliarde euro, în creștere cu 17% față de 2021, dintre care fructe și legume în valoare de 2,7 miliarde euro, marcând un avans de 9%.

Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
În România, Lidl deține peste 300 de magazine și 6 centre logistice. Cu o creștere a businessului de 24%, Lidl România și-a consolidat poziția de lider al pieței de retail pentru al doilea an consecutiv, ajungând la finalul lui 2022 la afaceri de 18,49 miliarde de lei.

Pentru 2023, un an în care puterea de consum are șanse reale să se restabilizeze, pilonii strategici pe care discounterul își bazează evoluția și în acest an rămân sortimentația proaspătă, mărcile private și o strategie pe termen lung ce se pare că dă roade, mai ales în contextul în care anul acesta, în premieră pentru piața locală, discounterii au devenit principalul canal de achiziții.

Marco Giudici, CEO Lidl România, a povestit pentru Progresiv care sunt planurile de dezvoltare, în primul interviu acordat presei de business de la numirea sa în această funcție. Interviul complet poate fi citit AICI.

Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Lidl România, rată de profitabilitate de 4,7% în 2023, în scădere față de anul anterior
Companiile Lidl din România (Lidl Discount SRL, Lidl România SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare România Management SCS) au încheiat anul...
Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Discounterul Lidl a anunțat cea mai mare investiție logistică din Spania – 140 de milioane de euro într-un depozit nou, lângă Barcelona,...
Lidl lansează un magazin online de vinuri și pregătește deschiderea unui nou concept de retail
Lidl lansează un magazin online de vinuri și pregătește deschiderea unui nou concept de retail
Discounterul german Lidl a lansat pe piața din Spania un magazin online de vinuri și intenționează să lanseze un nou concept de retail, mai...
Lidl pregătește intrarea pe patru noi piețe din Balcani
Lidl pregătește intrarea pe patru noi piețe din Balcani
Discounterul german Lidl are în plan intrarea pe piețele de retail din Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Macedonia de Nord și Kosovo, după...
Lidl România inaugurează un nou magazin în București
Lidl România inaugurează un nou magazin în București
Lidl inaugurează un nou magazin în București, situat pe șoseaua Alexandriei nr. 164 din sectorul 5. Noul magazin Lidl din București are o...
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, entitate care cuprinde Lidl Discount SRL, Lidl Romania SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS, a înregistrat o...