Cât au plătit românii pentru cumpărăturile din luna februarie?

Hypermarketul Auchan Craiova este cel mai ieftin magazin, în funcție de produsele disponibile în luna februarie în toate unitățile comerciale monitorizate în primul val al studiului Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele de magazine din România. Cât au plătit românii pentru cumpărăturile din luna februarie?

Astfel, valoarea cea mai mică a coșului de cumpărături formată din șapte produse (zahăr, lapte, iaurt, cafea, apă minerală, baza pentru mâncăruri și detartrant) găsite în cele 11 hypermarketuri, supermarketuri și magazine cash&carry monitorizate în februarie, a fost de 29 de lei.

Pentru al 11-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare.

În primul trimestru al acestui an, sunt monitorizate prețurile din magazinele din sudul țării (Muntenia și Oltenia), fiind monitorizate hypermarketurile Auchan Craiova, Carrefour Buzău, Cora Ploiești, Kaufland Slatina și Real Arad; supermarketurile Billa Râmnicu Vâlcea, Market Ploiești, Mega Image Giurgiu, Profi Târgu Jiu; unitățile cash&carry Metro Pitești și Selgros Brăila, precum și magazinele de discount Penny Market Târgoviște și Lidl Slobozia.

Lista de produse, care include 18 articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole.

După Auchan Craiova, următorii clasați în topul celor mai ieftine magazine sunt Carrefour Buzău (29,43 lei) și Cora Ploiești (30,54). La polul opus se situează supermarketurile Profi Târgu Jiu și Carrefour Market Ploiești, cu o valoare a coșului de 34,79 lei, respectiv 35,23 lei, pentru cele șapte produse găsite în toate cele 11 rețele.

Raportat la formatele de retail, hypermarketurile sunt unitățile comerciale cu cel mai ieftin coș de cumpărături în luna februarie, fiind urmate de magazinele cash & carry și supermarketuri.

Pe de altă parte, în ziua în care a fost realizată cercetarea, hypermarketul Cora Ploiești a fost singurul magazin din cele analizate care a avut disponibile la raft toate produsele. Cele mai dese situații de out-of-stock s-au întâlnit în magazinele Kaufland Slatina și Profi Târgu Jiu, unde o treime din produsele de pe listă nu au fost găsite.

În ceea ce privește magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul hypermarketurilor, în Cora au fost găsite 8 produse cu prețul cel mai mic. Ultima poziție în topul magazinelor cu produse ieftine este ocupată de Kaufland, magazin în care un singur produs a avut cel mai mic preț pe acest segment de retail.

În cazul supermarketurilor, Mega Image Giurgiu a avut 10 astfel de referințe. La polul opus se află Billa, unde un singur produs a avut cel mai mic preț. Pe segmentul cash & carry, magazinul Metro din Piteștia înregisrat cele mai multe produse cu cel mai mic preț -12.

În rândul discounterilor, unitatea Lidl din Slobozia a avut patru astfel de referințe dintr-un coș care conține 10 produse de bază alimentare și non-alimentare.

Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

SB-martie 1SB-martie 2SB-martie 3SB-martie 4
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar...