Vracurile au redus piaţa de legume congelate ambalate
Vânzările de produse congelate ambalate au scăzut anul trecut, principalul motiv fiind creşterea segmentului de produse vrac, a declarat Monica Roşu, Marketing Manager pe regiunea Balcanilor al Bonduelle, unul dintre cei mai mari producători de legume congelate şi conservate la nivel mondial.
Potrivit Bonduelle, care citează datele firmei de cercetare Nielsen România, vânzările de legume congelate ambalate au scăzut în perioada ianuarie –septembrie 2014 cu 7% în funcţie de volum şi 5% în valoare, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013. Piaţa de legume congelate se ridică la la 15.000 de tone, respectiv la 33 de milioane de euro pe an, potrivit estimărilor Nielsen, care nu monitorizează însă vânzările de produse congelate vrac.
Deşi mărcile private au crescut susţinut în ultimii 2-3 ani pe segmentul produselor congelate, ajungând la o cotă de 36% în volum şi 27% în valoare, acest segment a fost cel mai afectat de avansul legumelor vrac. Astfel, în intervalul ianuarie – septembrie 2014, vânzările de mărci private pe segmentul legume congelate ambalate au scăzut mai mult decât media pieţei, cu 11% în volum şi 9% în valoare.
De altfel, vânzările de legume congelate sunt obţinute preponderent în reţelele internaţionale de magazine, astfel că înfiinţarea sau extinderea zonelor de produse congelate vrac a afectat în special segmentul economic al produselor ambalate, acolo unde erau poziţionate şi cele mai multe dintre marcile proprii ale reţelelor de magazine.
Bonduelle schimbă tehnologia de pregătire a legumelor
Prezent pe piaţa românească încă de la sfârşitul anilor ‘90, Bonduelle a lansat o nouă gamă de legume congelate care presupune pregătirea la abur a legumelor înainte ca acestea să fie congelate şi care va înlocui treptat actualele produse congelate Bonduelle de pe categoria monolegumelor.
Noua tehnologie presupune prepararea legumelor la aburi sub presiune timp de 5 minute, ]nainte de congelarea acestora şi permite pregătirea lor de către consumatori în numai 3 minute, comparativ cu 15 minute cât dura perioada de preparare a legumelor congelate clasice.
Noua gamă Bonduelle Vapeur este disponibilă în patru sortimente – mazăre, brocolli, fasole galbenă, fasole verde – însă pe parcurs vor fi adăugate şi alte legume. ”Pe lângă gama Vapeur, anul acesta am mai lansat pe piaţa românească şi două mix-uri de legume congelate care se prepară la tigaie şi unul de salată franţuzească, iar anul viitor vrem să aducem şi o gamă de amestecuri de legume destinate supelor-cremă, care a fost lansată recent pe piaţa franceză”, a afirmat Monica Roşu.
Vânzările Bonduelle au stagnat pe piaţa românească în ultimul an fiscal care s-a încheiat în iunie 2014. Cea mai mare parte a vânzărilor, aproximativ 70%, este reprezentată însă de conserve, a precizat Monica Roşu.
Principalul concurent al Bonduelle pe piaţa românească a legumelor congelate este brandul Edenia deţinut de Macromex.