Vracurile au redus piaţa de legume congelate ambalate

Vânzările de produse congelate ambalate au scăzut anul trecut, principalul motiv fiind creşterea segmentului de produse vrac, a declarat Monica Roşu, Marketing Manager pe regiunea Balcanilor al Bonduelle, unul dintre cei mai mari producători de legume congelate şi conservate la nivel mondial. Vracurile au redus piaţa de legume congelate ambalate

Potrivit Bonduelle, care citează datele firmei de cercetare Nielsen România, vânzările de legume congelate ambalate au scăzut în perioada ianuarie –septembrie 2014 cu 7% în funcţie de volum şi 5% în valoare, faţă de aceeaşi perioadă a anului 2013. Piaţa de legume congelate se ridică la la 15.000 de tone, respectiv la 33 de milioane de euro pe an, potrivit estimărilor Nielsen, care nu monitorizează însă vânzările de produse congelate vrac.

Deşi mărcile private au crescut susţinut în ultimii 2-3 ani pe segmentul produselor congelate, ajungând la o cotă de 36% în volum şi 27% în valoare, acest segment a fost cel mai afectat de avansul legumelor vrac. Astfel, în intervalul ianuarie – septembrie 2014, vânzările de mărci private pe segmentul legume congelate ambalate au scăzut mai mult decât media pieţei, cu 11% în volum şi 9% în valoare.

De altfel, vânzările de legume congelate sunt obţinute preponderent în reţelele internaţionale de magazine, astfel că înfiinţarea sau extinderea zonelor de produse congelate vrac a afectat în special segmentul economic al produselor ambalate, acolo unde erau poziţionate şi cele mai multe dintre marcile proprii ale reţelelor de magazine.

Bonduelle schimbă tehnologia de pregătire a legumelor

Prezent pe piaţa românească încă de la sfârşitul anilor ‘90, Bonduelle a lansat o nouă gamă de legume congelate care presupune pregătirea la abur a legumelor înainte ca acestea să fie congelate şi care va înlocui treptat actualele produse congelate Bonduelle de pe categoria monolegumelor.

Context nefavorabil, dar așteptări mari în piața conservelor de legume
Context nefavorabil, dar așteptări mari în piața conservelor de legume
După doi ani în care pandemia și războiul au dictat evoluția pieței conservelor de legume, 2022 aduce reversul...
Miniconservele de legume Bonduelle, vânzări triple în prima parte a acestui an
Miniconservele de legume Bonduelle, vânzări triple în prima parte a acestui an
Gama de miniconserve de legume Bonduelle a înregistrat în primele patru luni ale acestui an o triplare a volumului...

Noua tehnologie presupune prepararea legumelor la aburi sub presiune timp de 5 minute, ]nainte de congelarea acestora şi permite pregătirea lor de către consumatori în numai 3 minute, comparativ cu 15 minute cât dura perioada de preparare a legumelor congelate clasice.

Noua gamă Bonduelle Vapeur este disponibilă în patru sortimente – mazăre, brocolli, fasole galbenă, fasole verde – însă pe parcurs vor fi adăugate şi alte legume. ”Pe lângă gama Vapeur, anul acesta am mai lansat pe piaţa românească şi două mix-uri de legume congelate care se prepară la tigaie şi unul de salată franţuzească, iar anul viitor vrem să aducem şi o gamă de amestecuri de legume destinate supelor-cremă, care a fost lansată recent pe piaţa franceză”, a afirmat Monica Roşu.

Vânzările Bonduelle au stagnat pe piaţa românească în ultimul an fiscal care s-a încheiat în iunie 2014. Cea mai mare parte a vânzărilor, aproximativ 70%, este reprezentată însă de conserve, a precizat Monica Roşu.

Principalul concurent al Bonduelle pe piaţa românească a legumelor congelate este brandul Edenia deţinut de Macromex.

Legumele și fructele congelate, o categorie pe drumul spre maturizare
Legumele și fructele congelate, o categorie pe drumul spre maturizare
Susținută puternic de perioada de lockdown, piața de legume și fructe congelate continuă să rămână pe un trend...
Pandemia și trendul de sănătos, factorii care au dezghețat vânzările de congelate
Pandemia și trendul de sănătos, factorii care au dezghețat vânzările de congelate
Cu o valoare estimată la 1 miliard de lei pentru consumul casnic, piața produselor congelate a devenit anul acesta...
Unilever duce brandul Delikat în zona de congelate, extinzându-și astfel portofoliul în categorie
Unilever duce brandul Delikat în zona de congelate, extinzându-și astfel portofoliul în categorie
Unilever a lansat o serie de produse congelate sub brandul Delikat, nume cu o mare recunoaștere pe piața locală....
Bonduelle: cererea de produse este de trei ori mai mare în această perioadă
Bonduelle: cererea de produse este de trei ori mai mare în această perioadă
Conservele de legume sunt una dintre categoriile care s-au bucurat de evoluții pozitive mult peste media pieței în...