Studiu: Jumătate dintre români consumă mai mult ceai decât înainte de pandemie

Ceaiul a depășit stadiul de remediu folosit ocazional împotriva răcelilor, devenind parte din dieta zilnică sănătoasă. Astfel, 5 din 10 români consumă mai mult ceai decât înainte de pandemie, potrivit unui studiu comandat de brandul de electrocasnice Morphy Richards. Studiu: Jumătate dintre români consumă mai mult ceai decât înainte de pandemie

Studiul, desfășurat în perioada decembrie 2021 – februarie 2022, arată că declanșarea pandemiei a avut un rol important în schimbarea obiceiurilor de consum de ceai, ponderea respondenților care consumă mai mult ceai decât în anii pre-pandemici egalând-o pe cea a celor care consumau aceeași cantitate și înainte de pandemie. Unul dintre efectele pandemiei a fost mutarea parțială a ritualurilor de relaxare și socializare din oraș în interioul casei. Astfel se explică o creștere importantă a consumului de ceai acasă, pentru relaxare, care apare la 78% dintre respondenți, pe când doar 18,78% au folosit ceaiul exclusiv cu scopuri medicinale, curative.  

Mai mult, trendul global al opțiunilor alimentare mai sănătoase se manifestă și în rândul consumatorilor de ceai: 8 din 10 români declară că au inclus ceaiul în alimentația zilnică și consumă o ceașcă de ceai sau mai multe în fiecare zi, față de 15% care consumă ocazional sau o dată la câteva zile.

Pe primul loc în topul preferințelor românilor se află ceaiul din infuzie de plante și flori locale, urmat de ceaiul de fructe sau mix aromat, acesta din urmă fiind asociat cu ameliorarea stărilor de disconfort. Doar 6% au declarat că preferă ceaiul negru, promovat drept alternativă la cafea, iar 10% ceaiul verde.

Brandul Morphy Richards a început extinderea către Europa de Est la începutul anului 2021, România fiind una dintre primele destinații. În fiecare an, peste 5 milioane de produse Morphy Richards sunt vândute, o realizare ce a dus brandul la o cifră de afaceri de peste 200 de milioane de dolari.


 

Ruxandra Târlescu Partener și Lider Retail & Consumer Markets PwC România
Promoțiile, principalul motiv pentru care consumatorii aleg să schimbe brandul cumpărat
Adaptarea la schimbările în comportamentul cumpărătorilor și presiunea de a menține prețurile la un nivel acceptabil, concomitent cu...
Partener, coordonator al practicii de Impozite indirecte și liderul sectorului de Retail şi Produse de Consum, EY România
EY România: Conectarea cu un consumator independent ridică o nouă provocare pentru retaileri și branduri
47% dintre consumatori sunt optimiști cu privire la viitor, în ciuda temerilor legate de creșterea costului vieții (73%), de schimbările...
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Apetit redus pentru noutăți în categoria de zahăr
Apetit redus pentru noutăți în categoria de zahăr
Pandemia și contextul inflaționist în care ne aflăm au lăsat urme și asupra achiziției și consumului de zahăr. Ce s-a schimbat semnificativ...
Ceaiurile - o piață cu oportunități multiple, dar și provocări pe măsură
Ceaiurile - o piață cu oportunități multiple, dar și provocări pe măsură
Un an de temperare a creșterii pentru categoria de ceai, 2022 a venit la pachet cu provocări multiple pentru jucătorii din piață, dar și...
O treime dintre români consumă în mod regulat produse pe bază de plante
O treime dintre români consumă în mod regulat produse pe bază de plante
Produsele pe bază de plante sunt o categorie în creștere în rândul preferințelor consumatorilor români, iar motivele pentru care astfel de...