România își păstrează poziția în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
Carrefour România, unul dintre cei mai importanți jucători din piața locală de retail, a raportat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 2,61 de miliarde de euro, marcând o creștere de 11,3% față de 2021. În termeni organici (excluzând deschiderile noi din ultimele 12 luni), retailerul a înregistrat un avans de 9%.
Rezultatul poziționează România în topul celor mai performante țări, atât din perspectiva regională, cât și globală. Astfel, la nivel european România ocupă în continuare poziția a doua după Polonia, care a bifat un plus de 12% la nivel like for like, până la pragul de 2,29 miliarde de euro. La nivel de grup, cea mai bună performanță a fost raportată în Argentina, care a înregistrat un avans de 84,3%, urmată de Brazilia, cu un plus de 12,4% din perspectivă like-for-like.
În Franța, cea mai importantă piață pentru Carrefour, retailerul a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 42 de miliarde de euro, în creștere cu 3,4%. Cele mai bune rezultate au fost raportate pe segmentul de convenience, care a înregistrat anul trecut o creștere de peste 10%.
Performanță susținută de rezultatele din T4
Un rol important în ecuația de creștere l-a avut și performanța raportată de retailer în trimestrul al patrulea al anului trecut, când rata de creștere a depășit avansul raportat în trimestrul al treilea, dar și cel semestrial. Concret, Carrefour a înregistrat pe piața locală în trimestrul patru al anului trecut o cifră de afaceri de 758 de milioane de euro, marcând o creștere de 17,8% față de aceeași perioadă a anului 2021.
”În ultimul trimestru al anului 2022, în România rata de creștere a fost pe un trend puternic ascendent (+17,8% față de T4 2021) în principal datorită rezultatelor bune înregistrate pe canalul de hypermarket într-un context normal pentru acele locații care operează în centrele comerciale în care anul trecut aceesul a fost limitat”, este precizat în raportul financiar.
Prin comparație, în trimestrul al treilea, Carrefour raportase un avans de 8,3% față de aceeași perioadă a anului precedent, iar în primul semestru al anului trecut creșterea a fost de 6,7%.
Te-ar putea interesa și: 2022, anul „remodelării” comerțului modern