Vânzările de alimente, creștere de aproape 7% față de vara anului trecut
Consumul revine pe creștere constantă, arată datele Institutului Național de Statistică, cu atât mai mult cu cât raportarea se face la nivelul verii din anul trecut, o perioadă cu mai multe restricții impuse de pandemie decât în prezent.
Numai în cazul alimentelor, băuturilor și tutunului, vânzările raportate de magazine au fost cu 6,8% mai mari în luna iunie a acestui an față de luna iunie a anului trecut ca serie brută și 5,4% ca serie ajustată sezonier. Luând în calcul prima jumătate a acestui an, creșterea a fost de 4,9% (serie brută) față de intervalul similar din 2020. În funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, creșterea a fost de 3,2% în perioada analizată.
Totodată, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule şi motociclete) a crescut per ansamblu cu 3,2% (serie brută), în luna iunie 2021 și comparativ cu luna precedentă, datorită creșterii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,9%), comerțului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,5%), cât și la vânzările de produse nealimentare (+2,5%).
Luând în calcul numărul de zile lucrătoare şi sezonalitatea, în luna iunie 2021, comparativ cu luna precedentă, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a scăzut per ansamblu cu 0,1%, ca urmare a scăderii înregistrate la vânzările de produse nealimentare (-0,9%). Creşteri au fost raportate pentru comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+1,2%) şi în cazul vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,0%).