Vânzările de alimente, creștere moderată după primele zece luni ale anului

Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut (serie brută), pe ansamblu, cu 4,5% în primele zece luni ale acestui an față de perioada similară a anului trecut, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având un aport de 1,8%. Vânzările de alimente, creștere moderată după primele zece luni ale anului

Dacă analizăm în funcție de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat un avans de 3,6% în perioada analizată.

Raportat la luna septembrie, vânzările de alimente au fost singurele care au crescut, cu 0,9%. La polul opus, cererea pentru produse nealimentare a scăzut cu 2,8%, iar comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 1,8%.

Calculat în funcție de sezonalitate, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 1,2% în luna octombrie a acestui an față de luna precedentă.

Comparat însă cu luna octombrie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (serie brută) a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,5% în octombrie 2022. Creșterea este datorată vânzărilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+15,6%), vânzările de produse nealimentare (+1,5%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,3%).

În funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna octombrie 2022 comparativ cu luna octombrie 2021, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 4,2%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,9%), vânzările de produse nealimentare (+2,9%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+2,5%).

comert cu amanuntul ins


 

Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de 2,5% după primele opt luni ale anului
Încasările din comerțul cu amănuntul resimt efectele inflației generalizate, rezultatele din primele opt luni ale acestui an fiind sub nivelul...
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Jumătatea acestui an a venit cu o temperare a consumului pe piața locală, scumpirile fiind principala cauză. Datele INS arată că în luna...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Încasările magazinelor au crescut anul trecut pe ansamblu cu 10,1%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun înregistrând un plus de...