Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021

Încasările magazinelor au crescut anul trecut pe ansamblu cu 10,1%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun înregistrând un plus de 5,5%, potrivit datelor INS. Cele mai mari creșteri au venit însă au fost înregistrate în cazul vânzărilor de produse nealimentare (+13,6%) și carburanți (+11,6%). Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021

Dar, deși cifra de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut constant pe parcursul anului trecut, nu indică neapărat o creștere majoră a consumului din moment ce, în 2021, inflația a fost de 8,2%.

Raportat la evoluția de la finalul anului trecut, în decembrie 2021, lună a sărbătorilor, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), a crescut pe ansamblu cu 8,3% (serie brută) față de noiembrie 2021, datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+19,6%) și la vânzările de produse nealimentare (+5,3%).

Ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, datele INS arată că încasările magazinelor au crescut în decembrie față de noiembrie au crescut pe ansamblu cu 0,9% datorită creșterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+2,4%), vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,1%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+0,6%).

Față de decembrie 2020, în ultima lună a anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere pe ansamblu cu 7,2% (serie brută), datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,6%), vânzările de produse nealimentare (+7,8%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,4%).

În funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna decembrie 2021, comparativ cu luna decembrie 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a înregistrat o creştere pe ansamblu cu 7,0%, datorită creşterilor înregistrate la vânzările de produse nealimentare (+7,8%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+7,4%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,7%).

 

Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în luna septembrie faţă...
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Jumătatea acestui an a venit cu o temperare a consumului pe piața locală, scumpirile fiind principala cauză. Datele INS arată că în luna...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, creștere de 1,4% în primele două luni ale anului
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, creștere de 1,4% în primele două luni ale anului
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creştere, per...