Vânzările de alimente, în scădere în luna mai

Vânzările magazinelor au fost mai mici în luna mai a acestui an față de luna aprilie când vine vorba despre produse alimentare, băuturi și tutun. Vânzările de alimente, în scădere în luna mai

Datele publicate de Institutul Național de Statistică arată că volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete), a scăzut, pe ansamblu, cu 2,0% (serie brută) în luna mai 2021, comparativ cu luna precedentă, ca urmare a scăderilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun: -10,6%. În funcție de numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, scăderea a fost de 1,1% în perioada analizată.

Comparat cu aceeași lună a anului trecut, în mai 2021, deși volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a crescut atât ca serie brută cu 18,3%, cât și ca serie ajustată cu 22%, vânzările de alimente, băuturi și tutun au un ritm mai lent de creștere. Concret, este vorba despre un avans de 2,4% ca serie brută. Pe aceeași bază de raportare, au revenit însă pe plus vânzările de produse nealimentare (+27,5%) și cele de carburanți (+32,4%).

Raportat la numărul de zile lucrătoare și de sezonalitate, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete a crescut în luna mai 2021, comparativ cu luna mai 2020, pe ansamblu, cu 22,0% tot datorită creșterilor înregistrate la comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+32,7%) și vânzărilor de produse nealimentare (+25,3%). În cazul produselor alimentare, băuturilor și tutunului, creșterea a fost 8,6%, arată datele INS.

După primele cinci luni ale acestui an, comparat cu perioada similară a anului trecut, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul a înregistrat o creștere de 13,7% (serie brută), datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+23,2%), comerțului cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate (+13,8%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+4,6%). Ca serie ajustată, creșterea pe ansamblu a fost de cu 11,5%, aportul alimentelor, băuturilor și tutunului fiind de 3,1%.

Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +3,1% la șapte luni
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +3,1% la șapte luni
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele șapte luni ale acestui an o creștere de 3,1% în funcție de sezonalitate și...
Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
În contextul în care alimentele, băuturile și tutunul s-au scumpit cu peste 18% în primele cinci luni ale acestui an, vânzările magazinelor pe...
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările de alimente, afectate de inflație pe parcursul anului trecut
Vânzările de alimente, afectate de inflație pe parcursul anului trecut
Volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut (serie brută), per...
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară
Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice...
Vânzările de alimente, creștere de aproape 7% față de vara anului trecut
Vânzările de alimente, creștere de aproape 7% față de vara anului trecut
Consumul revine pe creștere constantă, arată datele Institutului Național de Statistică, cu atât mai mult cu cât raportarea se face la nivelul...