Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară

Luna mai a venit cu o temperare a vânzărilor de alimente, băuturi și tutun raportat la luna aprilie, o lună marcată de achizițiile specifice sărbătorilor pascale. Datele Institutului Național de Statistică arată că vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,5% în perioada analizată ca serie brută și cu 0,1% raportat la numărul de zile lucrătoare şi la sezonalitate. Vânzările magazinelor alimentare, în scădere la final de primăvară

Dacă luăm în calcul primele cinci luni din acest an raportat la perioada similară din 2020, vânzările de produse alimentare, băuturi și tutun au crescut cu 1,9% ca serie brută și cu 5,2% ca serie ajustată. În același interval, cererea pentru produsele nealimentare a înregistrat un plus de 9% ca serie brută, respectiv 6,3% ca serie ajustată sezonier.


Citește și: România înregistrează aproape jumătate din vânzările online din Europa de Est


Cumulat, în perioada ianuarie – mai 2022, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat o creştere, per ansamblu, cu 5,7% raportat la perioada similară din 2021 datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,1%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,9%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,9%).

Calculat ca serie ajustată, creşterea medie a fost de 7,3% datorită avansului înregistrat la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,5%), vânzările de produse nealimentare (+6,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+5,2%).

 

Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările de alimente, direct afectate de inflație
Vânzările de alimente, direct afectate de inflație
Datele Institutului Național de Statistică vin să confirme impactul scumpirilor asupra bugetelor de achiziții ale românilor. În ciuda...
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Vânzările de alimente, în scădere la început de toamnă
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut în luna septembrie faţă...
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Vânzările magazinelor, afectate de inflația record
Jumătatea acestui an a venit cu o temperare a consumului pe piața locală, scumpirile fiind principala cauză. Datele INS arată că în luna...
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Vânzările de alimente, creștere de 5,5% în 2021
Încasările magazinelor au crescut anul trecut pe ansamblu cu 10,1%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun înregistrând un plus de...
Vânzările de alimente, temperare la început de toamnă
Vânzările de alimente, temperare la început de toamnă
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat în primele zece luni...