Vânzările de alimente, băuturi și tutun, creștere de 5% în 2020
Afacerile din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule şi motociclete) au înregistrat anul trecut o creștere ca serie brută de 5% pe segmentul vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun față de 2019.
Nu la fel de bine au evoluat vânzările magazinelor alimentare dacă raportarea se face luând în calcul doar luna decembrie 2020 față de decembrie 2019. Datele publicate de Institutul Național de Statistică indică un avans de 1,7% (serie brută) înregistrat în intervalul analizat.
Raportat însă la luna noiembrie, devine evident impactul sărbătorilor de iarnă. Datele INS arată că vânzările de alimente, băuturi și tutun au înregistrat o creștere cu 17,3% (serie brută) în decembrie 2020 față de noiembrie 2020.
Cumulat, în 2020 volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepția comerțului cu autovehicule și motociclete) a crescut față de anul 2019 ca serie brută cu 2,2% datorită creșterii vânzărilor de produse nealimentare (+5,6%) și vânzărilor de produse alimentare, băuturi și tutun (+5,0%). Comerțul cu amănuntul al carburanților pentru autovehicule în magazine specializate a scăzut cu 8,0%.