Vânzările de alimente, creștere de 5,5% spre finalul anului trecut
Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au înregistrat o creștere de 5,5% în perioada ianuarie – noiembrie a anului trecut, raportat la intervalul similar din 2020. Datele Institutului Național de Statistică arată că, și de această dată, această categorie a avut cel mai mic avans în materie de vânzări. Vânzările de produse alimentare au înregistrat un avans de 14,3% în perioada analizată, iar comerțul cu amănuntul al carburanților a avut o creștere de 11,9%.
Prin urmare, volumul cifrei de afaceri din comerțul cu amănuntul (cu excepţia comerțului cu autovehicule şi motociclete) a înregistrat în primele 11 luni ale anului trecut raportat la perioada similară din 2020 o creștere per ansamblu de 10,5% ca serie brută.
Raportat lună la lună, în noiembrie 2021 față de octombrie 2021, cererea pentru produse alimentare a scăzut cu 0,8% ca serie brută, dar a înregistrat un avans de 1,2% calculat ca serie ajustată, adică în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate.
Față de luna noiembrie a anului 2020, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut ca serie brută cu 5%, vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun având o contribuție de 3,4%. Ajustat sezonier, vânzările pe acest segment au crescut cu 3,7% în noiembrie 2021 față de noiembrie 2020.