Topul celor mai empatice branduri din România

Indexul Mpatiei 2.0, singurul studiu din România care măsoară modul în care consumatorii percep empatia brandurilor, revine într-o nouă ediție semnată MullenLowe România, în parteneriat cu Path și iSense Solutions. Topul celor mai empatice branduri din România. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Cea de-a doua analiză vine cu noutăți importante: insight-uri din 3 noi categorii analizate – retail, banking și healthcare - alături de cele șase arii din industria FMCG deja cunoscute (bere, dulciuri, băuturi răcoritoare, lactate, produse cosmetice, detergenți și îngrijirea locuinței).

Topul celor mai empatice branduri din România cuprinde jucătorii care au reușit să creeze conexiuni reale și durabile cu publicul lor. Branduri care nu doar livrează, ci înțeleg și răspund la nevoile și emoțiile oamenilor. Prima poziție în clasament este ocupată de Lidl, brand urmat de Gerovital, HEINEKEN, Sanador și Enayati Medical City.

„Empatia nu mai e un soft talk. E serious business. Iar brandurile care aleg să asculte cu adevărat câștigă loialitate, nu doar atenție. Pentru noi în MullenLowe România, empatia a devenit un reper esențial de performanță – atât în procesele interne, cât și în relație cu partenerii noștri de business. Prin urmare, cu pachetul Indexul Mpatiei și HeartCore, le oferim brandurilor instrumente reale ca să nu mai presupună – ci să simtă, să înțeleagă și să construiască relații autentice. Pentru că viitorul aparține celor “cu păsare”, nu doar celor care spun povești frumoase.”, a declarat Cristiana Belodan, Managing Director MullenLowe România.

Indexul Mpatiei 2025 arată că brandurile FMCG rămân campioane la satisfacția consumatorilor, cu un scor mediu de 72%, semnificativ mai mare decât cel înregistrat de brandurile de servicii (57%). Acest lucru se datorează faptului că FMCG-ul oferă experiențe directe, imediate și constante. În plus, aceste branduri nu se tem să investească în inovație, branding și experiențe memorabile.

În paralel, serviciile (retail alimentar, clinici medicale și bănci) joacă într-un teren mai complex, întrucât acestea sunt experiențe care implică interacțiuni umane și decizii multiple. În cazul acestora, așteptările sunt mult mai ridicate, de la claritate, la sprijin emoțional, iar satisfacția este dependentă de întregul sistem, nu doar de brand.

„În 2025, empatia de brand nu mai este doar un ideal aspirațional, ci un diferențiator concret și un pilon esențial într-un context de business tot mai competitiv. Observăm cum consumatorii văd empatia ca fiind egală cu autenticitate și consistență, nu doar legată de gesturi simbolice sau mesaje calde. Astfel, Indexul Mpatiei devine un instrument care transformă o noțiune emoțională într-un reper strategic, măsurabil și acționabil pentru brandurile care au ca obiective loialitate și relevanță.”, a adăugat Roxana Bleoajă, Head of Path Lowe Group.

Cea de-a doua ediție vine într-un moment esențial, în care empatia nu mai este doar un „nice to have”. Este un factor distinctiv major, iar brandurile empatice nu doar că înțeleg ce simt și ce vor clienții, dar știu și cum să le arate că le pasă, fapt care se traduce în loialitate, încredere și recomandări din partea consumatorilor.

„Empatia se validează astăzi prin acțiuni concrete și devine un indicator cheie al performanței. Rezultatele studiului din 2025 confirmă că românii caută dovezi clare și palpabile de implicare constantă prin calitate, echilibru real între preț și valoare, competență și voce autentică. Indexul Mpatiei este un instrument esențial în aceste timpuri, întrucât oferă brandurilor o radiografie clară a acestor așteptări și date pe baza cărora pot construi pentru a se diferenția pe piață.”, a spus Traian Năstase, Managing Partner iSense Solutions.

În comparație cu anul trecut, românii devin tot mai atenți la aspecte concrete atunci când analizează empatia unui brand. Calitatea rămâne un semn clar de respect, cu un scor de 61% în 2025, față de 57% în 2024. Raportul corect calitate–preț câștigă teren, ajungând la 58% (de la 51% anul trecut), semn că oamenii asociază empatia cu un echilibru real între cost și valoare, nu doar cu gesturi simbolice. În plus, începe să conteze tot mai mult și expertiza – percepută acum ca o expresie a empatiei – cu un scor în creștere la 26%, față de 23%. Totodată, unicitatea câștigă teren (23% vs. 20%), ceea ce arată că autenticitatea și vocea distinctivă a brandurilor sunt tot mai apreciate de consumatori.

portret Albert Davidoglu CEO Macromex, detalii pe www.revistaprogresiv.ro
Vremea creșterilor pentru businessul Macromex
În ciuda provocărilor apărute constant în piață, businessul Macromex a reușit în ultimii patru ani să încheie cu rezultate peste...
HEINEKEN România, pași hotărâți spre poziția de lider în piața berii. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
HEINEKEN România, pași hotărâți spre poziția de lider în piața berii
În 2024 piața locală a berii a reușit să crească modest, iar dinamica businessului HEINEKEN România a fost una pozitivă. Mai mult decât...
empatie
Empatia, de la un concept abstract la parte din ADN-ul brandurilor
Toată lumea are o părere despre branduri, chiar și cei care nu le consumă. La fel de evident este și faptul că utilizatorii unei mărci o...
Adina Craciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Adina Crăciunescu, DIANA: Frontierele dintre online și offline se estompează, iar clienții caută o experiență integrată
Personalizarea experienței de cumpărare va deveni din ce în ce mai importantă, iar companiile vor trebui să utilizeze datele și tehnologiile...