Schimbare la vârful Carrefour România
Jean-Baptiste Dernoncourt, executivul francez care a condus timp de cinci ani operațiunile Carrefour în România, pleacă de la conducerea companiei, funcția sa urmând să fie preluată tot de un CEO de origine franceză, potrivit surselor Progresiv.
În 2013, când Jean-Baptiste Dernoncourt prelua conducerea Carrefour România, retailerul francez deținea pe plan local o rețea formată din 25 de hypermarketuri „Carrefour”, 75 de supermarketuri „Market”, 53 de magazine de proximitate „Express” și magazinul online.
Cititi un interviul acordat de Jean-Baptiste Dernoncourt Revistei Progresiv: „România reprezintă o piață în creștere, cu mult potențial”
La finalul anului trecut, compania ajunsese să dețină 323 de magazine, dintre care 33 hypermarketuri, 237 supermarketuri și 53 de magazine de proximitate. Mai mult, afacerile Carrefour România au urcat în 2017 la 9,6 miliarde de lei (circa 2 miliarde de euro), cu 15% mai mult, acesta reprezentând al doilea cel mai mare avans al cifrei de afaceri la nivel regional.
În timpul mandatului său, Dernoncourt a gestionat și procesul de preluare și integrare a celor 86 de magazine Billa, o tranzacție evaluată la aproximativ 100 de milioane de euro. De asemenea, în 2017 a fost finalizată remodelarea magazinelor Billa sub brandul Market.
Conducerea businessului din România va fi preluată tot de un CEO de origine franceză, Jean Richard de Latour (36 de ani), care lucrează în cadrul grupului de 5 ani. Ultima funcție ocupată de acesta este de director de operațiuni pe divizia de hypermarketuri din regiunea Nord-Pas-de-Calais-Picardie, Franța, potrivit profilului său de LinkedIn. Printre alte funcții deținute de acesta se numără cea de director de cabinet al lui Georges Plassat (2014-2017), fostul Președinte-Director General al grupului Carrefour, respectiv director de studii, inovații și afaceri publice Carrefour (2013-2014).