România, în topul celor mai performante țări pentru Carrefour în S1
Retailerul francez Carrefour își continuă avansul pe piața locală, raportând în primele șase luni ale acestui an un avans de 7,6% comparativ cu aceeași perioadă din 2018, până la 1,05 miliarde de euro. În termeni like-for-like (excluzând noile deschideri de magazine n.r.), retailerul și-a majorat businessul cu 3,6%, aceasta fiind a doua cea mai importantă rată de creștere la nivel european, după Polonia.
Astfel, în Franța, cea mai importantă piață la nivel european, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 18,75 de miliarde de euro, în creștere cu 0,8% în termeni like-for-like, cea mai bună dimanică având-o segmentul convenience (+2,7%). În ceea ce privește performanța companiei în regiunea Europei, excluzând Franța, Carrefour a raportat venituri de 11,08 miliarde de euro, singurele piețe pe plus fiind România și Polonia. Astfel, afacerile retailerului francez au raportat un avans like-for-like de 4,4%, până la 1,02 miliarde de euro. În Spania, Italia și Belgia, afacerile Carrefour au fost pe un trend descendent, cea mai mare scădere fiind raportată pe piața din Belgia (-3%).
La nivel de grup, Carrefour a înregistrat în primele șase luni ale anului venituri de 38,79 de miliarde de euro, în creștere cu 3,7%, respectiv 3,5% în termeni like-for-like. Cele mai mari creșteri au fost raportate în regiunea America Latină, Argentina fiind de departe țara cu cea mai bună performanță (+49,9%).
La finalul primului semestru Carrefour opera 11.969 de magazine, dintre care 362 de locații pe piața locală.