România, din nou în topul celor mai performante țări pentru Carrefour
Retailerul francez Carrefour își continuă creșterea pe piața locală, raportând pentru trimestrul al treilea al acestui an un avans de 7,4% comparativ cu aceeași perioadă din 2018, până la 561 de milioane de euro. În termeni like-for-like (excluzând noile deschideri de magazine n.r.), retailerul și-a majorat businessul cu 2,8%, aceasta fiind a doua cea mai importantă rată de creștere la nivel european, după Polonia.
Astfel, în Franța, cea mai importantă piață la nivel european, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 9,76 miliarde de euro, în scădere cu 0,9% în termeni like-for-like, cea mai bună dinamică având-o segmentul convenience (+2,7%), în timp ce divizia de hypermarketuri confirmă trendul descendent al acestui format, raportând un declin de 3,6%.
În ceea ce privește performanța companiei în regiunea Europei, excluzând Franța, Carrefour a raportat venituri de 5,83 miliarde de euro, piețele care au fost pe plus în trimestrul al treilea fiind România, Polonia și Spania. În Polonia, retailerul francez a înregistrat afaceri de 523 de milioane de euro, sub nivelul raportat pentru piața locală.
La nivel de grup, Carrefour a înregistrat în Q3 venituri de 20,19 miliarde de euro, în creștere cu 2,2%, respectiv 2,3% în termeni like-for-like. Cel mai mare avans a fost raportat în regiunea America Latină (+12,8% like-for-like), Argentina fiind de departe țara cu cea mai bună performanță (+58,7%).
La finalul celui de-al treilea trimestru, Carrefour opera 12.067 de magazine, dintre care peste 350 de locații pe piața locală.