Retailul nealimentar, scăderi de vânzări de până la 75% în ultimele două luni

Situația magazinelor din retailul nealimentar continuă să fie una extrem de dificilă la aproape 3 luni de la redeschiderea centrelor comerciale de tip mall, anunță Organizația Patronală a Retailerilor din România, RORETAIL. Retailul nealimentar, scăderi de vânzări de până la 75% în ultimele două luni

După o ușoară revenire a vânzărilor în ultimele două săptămâni din luna iunie, retailul nealimentar a înregistrat în perioada iulie-august scăderi extrem de puternice. În lunile iulie și august procentele de scădere a volumului vânzărilor retailului nealimentar față de aceeași perioadă a anului trecut au fost de până la 75%, cu o medie a scăderilor între 35% și 45%. Scăderea de trafic din lunilie iulie-august a fost și ea de până la 60%, cu vârfuri chiar și de 75%, media situându-se în intervalul unor scăderi de 35%-50%, față de același interval din 2019.

Aceste scăderi puternice ale volumului vânzărilor nu au putut fi evitate chiar și în condițiile în care retailerii au aplicat tăieri semnificative ale marjei comerciale, chiar și cu până la 78%, fiind înregistrate situații în care peste 20% din întreg volumul comercializat a avut marjă negativă.

Magazinele de retail nealimentar din malluri s-au redeschis la jumătatea lunii iunie, după trei luni, timp în care au fost închise prin decizie a autorităților. Criza din ultimele luni a afectat puternic în special rețelele naționale, magazinele care fac parte din rețele internaționale beneficiind de stabilitatea mai ridicată oferită din prezența și pe alte piețe.

inflatie cos gol shutterstock_282555902
Alimentele s-au ieftinit pentru a doua lună consecutiv, dar prețurile rămân peste nivelul din 2023
Institutul Național de Statistică a anunțat pentru a doua lună consecutiv o ușoară ieftinire a alimentelor, diferența în luna iunie față de...
Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Vânzările de alimente, frânare bruscă la început de an
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun s-a întors pe scădere la începutul acestui an raportat la finalul anului trecut, arată datele...
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Piața FMCG, prinsă în vârtejul luptei cu inflația
Deși un an al schimbărilor, 2023 a fost marcat de reducerea inflației, generând astfel o redresare a vânzărilor FMCG. Concret, vorbim despre un...
Inflația și puterea de cumpărare redusă, principalele provocări pentru retaileri în 2023
Inflația și puterea de cumpărare redusă, principalele provocări pentru retaileri în 2023
Cifrele de vânzări și trafic înregistrate de piața de retail din România în prima jumătate a acestui an au depășit nivelurile...
Alimentele, mai ieftine după plafonarea prețurilor, dar în continuare mai scumpe ca în 2022
Alimentele, mai ieftine după plafonarea prețurilor, dar în continuare mai scumpe ca în 2022
În prima lună de la momentul în care ordonanța de urgență privind plafonarea adaosurilor comerciale a intrat în vigoare, prețurile medii ale...
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +3,1% la șapte luni
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +3,1% la șapte luni
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele șapte luni ale acestui an o creștere de 3,1% în funcție de sezonalitate și...