Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +3,1% la șapte luni

Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele șapte luni ale acestui an o creștere de 3,1% în funcție de sezonalitate și numărul de zile lucrătoare comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în timp ce vânzările brute s-au majorat cu 3,6%, potrivit datelor comunicate de Institutului Național de Statistică. Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +3,1% la șapte luni

În luna iulie a acestui an, vânzările de alimente, băuturi și tutun s-au majorat cu 0,3% în funcție de numărul de zile lucrătoare și sezonalitate prin comparație cu luna iulie a anului trecut, în timp ce ca serie brută vânzările au scăzut cu 0,6% față de luna iulie a anului 2022.

Prin comparație cu luna iunie, comerțul cu amănuntul cu vânzare predominanță de produse alimentare, băuturi și tutun a bifat o creștere de 5,5% ca serie brută în luna iulie, în timp ce ajustat sezonier vânzările, datele Institutului Național de Statistică indică o scădere de 0,6%.

Per ansamblu, comerțul cu amănuntul, cu excepția vânzărilor de autovehicule, s-a majorat în primele șapte ale acestui an cu 2,7% ca serie brută și cu 2,6% ajustat sezonier.

Potrivit datelor de retail audit, în trimestrul al doilea din acest an, vânzările de FMCG din România au crescut cu 17,3% în termeni valorici față de aceeași perioadă a anului anterior, arată datele NielsenIQ. În același timp, al doilea trimestru al anului este marcat și de o diminuare a scăderii volumelor ce a caracterizat ultimele trimestre (-2,0% în Q2 2023 față de -4,6% în Q1 2023), cât și de o domolire a creșterii prețurilor (+19,3% în Q2 2023 față de +23,1% în Q1 2023).

La nivel european, piața de FMCG a evoluat similar cu România în ultimele 12 luni. Cu o medie a creșterii valorice europene de +9,2%, volumele au scăzut cu -2,3%, iar prețurile au crescut 11,5%. Comparativ cu țările din Estul Europei, România se situează pe locul al 5-lea în termeni de creștere valorică (+18,3%) în ultimele 12 luni, fiind întrecută de Ungaria, cu o creștere de +22,8%, Kazakhstan (+22,7%), Serbia (+19,5%) și Bulgaria (+19,3%).
 

Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de 5% în primele cinci luni ale anului
În contextul în care alimentele, băuturile și tutunul s-au scumpit cu peste 18% în primele cinci luni ale acestui an, vânzările magazinelor pe...
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, pe minus în luna aprilie
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, pe minus în luna aprilie
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în luna aprilie a acestui an o scădere de 6,1% ca serie brută și un declin de 2,4%...
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
Vânzările de alimente, creștere de peste 7% în primele trei luni ale anului
În contextul unei inflații generale de peste 14%, magazinele alimentare au înregistrat vânzări cu 7% mai mari, în ciuda scumpirii generalizate...
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, stagnare în prima parte a anului
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, stagnare în prima parte a anului
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele patru luni ale acestui an o creștere de 0,6% ca serie brută, în timp ce în...
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +4,4% în T1
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, +4,4% în T1
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în primele trei luni ale acestui an o creștere de 4,4% în funcție de sezonalitate și...
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, pe plus la început de an
Vânzările de alimente, băuturi și tutun, pe plus la început de an
Comerțul cu alimente, băuturi și tutun a înregistrat în luna ianuarie a acestui an o creștere de 5,4% în funcție de sezonalitate și...