Profi a dezvoltat primul brand cu ajutorul inteligenței artificiale

Îmbinând tradiția vinurilor și tehnologia secolului 21, retailerul Profi redefinește experiența de cumpărare prin introducerea brandului „Crama Somelierilor”. Era digitală a oferit instrumente pentru a reimagina spațiul pe care Profi îl dedică vinurilor, iar rebrandingul acestui raft a fost posibil cu sprijin din partea inteligenței artificiale, filtrat și modelat de viziunea echipei companiei. Profi a dezvoltat primul brand cu ajutorul inteligenței artificiale

„Colaborarea dintre mașină și om a dat viață noului nostru brand, făcându-l autentic și relevant pentru clienți. Cu toate aceste avantaje tehnologice, un lucru rămâne clar: inteligența artificială nu funcționează suficient de bine fără oameni”, declară Gabriela Sîrbu, director de sustenabilitate Profi.

Utilizând inteligența artificială, Profi a reușit să creeze nu doar unul, ci zeci de concepte și idei pentru branding într-un timp record, inclusiv esența comunicatului de presă care anunța lansarea. „Tehnologia AI a generat variantele de zeci de ori mai repede decât metodele convenționale, aducând eficiență și rapiditate în acest proces”, susțin reprezentanții retailerului.

Inteligența artificială a generat rapid peste 100 de variante de nume, 70 de concepte de logo și diverse propuneri de texte de campanie, iar tehnici avansate de prompt engineering au completat întregul proces.


Citește și Tendințe cheie în digitalizarea și tehnologizarea industriei de retail


„Profi privește către viitor fără a pierde esența prezentului și având convingerea că succesul depinde în egală măsură de oameni și de modul în care ei interacționează cu tehnologia. Astfel, odată cu finalizarea acestui proiect de rebranding, punem bazele unui departament de inteligență artificială prin care avantajele noii tehnologii să contribuie la evoluția companiei în tot mai multe arii de aplicabilitate”, adaugă reprezentanții Profi.

Cu 28.000 de angajați în 1.653 de magazine proprii și Partener prezente în 803 localități urbane și rurale, Profi este retailerul cu cea mai mare dezvoltare din punct de vedere geografic. Profi Super, Profi City, Profi GO și Profi Loco, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,4 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,6 miliarde lei, plasează compania pe locul trei în retailul românesc.

 

Ritm de creștere înjumătățit pentru afacerile Profi în 2023
Ritm de creștere înjumătățit pentru afacerile Profi în 2023
Retailerul Profi a raportat o cifră de afaceri de 12,9 miliarde de lei pentru 2023, în creștere cu 11% față de anul precedent, potrivit...
Profi se listează pe Tazz și extinde serviciul de livrare la domiciliu
Profi se listează pe Tazz și extinde serviciul de livrare la domiciliu
După ce în ultimii ani a constatat un apetit tot mai mare pentru cumpărături online de produse alimentare, retailerul Profi a semnat un...
Rețeaua Profi, extinsă cu șase locații noi în luna octombrie
Rețeaua Profi, extinsă cu șase locații noi în luna octombrie
Profi, retailerul deținut de fondul de investiții Mid Europa Partners, continuă investițiile în expansiune și a adăugat șase noi locații...
Profi ajunge la 1.200 de magazine Partener
Profi ajunge la 1.200 de magazine Partener
Profi își extinde rețeaua de magazine Partener, ajungând în prezent la 1.200 de magazine operate de parteneri. Obiectivul retailerului este ca...