Profi a dezvoltat primul brand cu ajutorul inteligenței artificiale
Îmbinând tradiția vinurilor și tehnologia secolului 21, retailerul Profi redefinește experiența de cumpărare prin introducerea brandului „Crama Somelierilor”. Era digitală a oferit instrumente pentru a reimagina spațiul pe care Profi îl dedică vinurilor, iar rebrandingul acestui raft a fost posibil cu sprijin din partea inteligenței artificiale, filtrat și modelat de viziunea echipei companiei.
„Colaborarea dintre mașină și om a dat viață noului nostru brand, făcându-l autentic și relevant pentru clienți. Cu toate aceste avantaje tehnologice, un lucru rămâne clar: inteligența artificială nu funcționează suficient de bine fără oameni”, declară Gabriela Sîrbu, director de sustenabilitate Profi.
Utilizând inteligența artificială, Profi a reușit să creeze nu doar unul, ci zeci de concepte și idei pentru branding într-un timp record, inclusiv esența comunicatului de presă care anunța lansarea. „Tehnologia AI a generat variantele de zeci de ori mai repede decât metodele convenționale, aducând eficiență și rapiditate în acest proces”, susțin reprezentanții retailerului.
Inteligența artificială a generat rapid peste 100 de variante de nume, 70 de concepte de logo și diverse propuneri de texte de campanie, iar tehnici avansate de prompt engineering au completat întregul proces.
Citește și Tendințe cheie în digitalizarea și tehnologizarea industriei de retail
„Profi privește către viitor fără a pierde esența prezentului și având convingerea că succesul depinde în egală măsură de oameni și de modul în care ei interacționează cu tehnologia. Astfel, odată cu finalizarea acestui proiect de rebranding, punem bazele unui departament de inteligență artificială prin care avantajele noii tehnologii să contribuie la evoluția companiei în tot mai multe arii de aplicabilitate”, adaugă reprezentanții Profi.
Cu 28.000 de angajați în 1.653 de magazine proprii și Partener prezente în 803 localități urbane și rurale, Profi este retailerul cu cea mai mare dezvoltare din punct de vedere geografic. Profi Super, Profi City, Profi GO și Profi Loco, cele patru formate de magazin ale rețelei, desfac o gamă de 5.000 de produse apreciate de cei peste 1,4 milioane de clienți care își fac zilnic cumpărăturile în aceste magazine. Mai bine de 94% din aceste produse provin de la furnizori din România. Cifra de afaceri a rețelei, de 11,6 miliarde lei, plasează compania pe locul trei în retailul românesc.