Penny: Peste 85% din cifra totală de afaceri provine de la furnizorii locali
86,24% din totalul cifrei de afaceri a Penny România raportată pentru anul 2021 provine de la furnizorii locali, potrivit celui de-al cincilea raport de sustenabilitate aferent anului 2021. Retailerul colabora anul trecut cu 619 producători locali și regionali de produse proaspete, 63% dintre produse fiind românești.
Din perspectiva cotei procentuale a produselor românești raportat la cifra de afaceri a unui magazin Penny pe categorii de marfă, sortimentele românești au un share de 69,50% în categoria de produse proaspete, în alimentele de bază cota produselor românești este de 38,18%, în timp ce în cazul băuturilor și dulciurilor share-ul este de 64,38%. Cât despre produsele non-alimentare, produsele de la furnizorii locali au o cotă de 59,26% în cifra de afaceri generată de produsele nealimentare.
”Parteneriatele curente cu furnizori locali și regionali ne asigură un flux constant de produse proaspete, regionale și pe placul clienților noștri. Întreprindem eforturi constante pentru a crește procentul de produse locale la cel mai bun preț. Vom dezvolta în continuare colaborarea noastră strânsă cu producătorii locali și regionali pentru a ne asigura că le oferim clienților noștri produse procesate în România, cu ingredientul primar din România, iar transformarea substanțială a ingredientului principal să fi fost făcută tot în România. Este ceea ce noi numim TripluRO”, este precizat în raportul de sustenabilitate.
În prezent, portofoliul Hanul Boieresc este produs 100% în România și în Republica Moldova. În același timp, peste 38 de articole din portofoliul Boni sunt produse exclusiv în România.
Te-ar putea interesa și: Cum vrea Penny să impulsioneze producția de alimente la nivel local
”Strategia generală a companiei acordă o mare atenție principiilor TripluRO, deoarece considerăm că este singura modalitate prin care putem fi mai aproape de clienții noștri și putem avea un impact pozitiv asupra mediului și comunităților locale. Avem în plan să dezvoltăm în continuare colaborarea strânsă cu producătorii locali și regionali și suntem pe calea cea bună pentru a ne alinia sortimentul de mărci private la obiectivul TripluRO, prin care ne propunem ca, până în 2023, 60% din sortiment să fie produs, procesat și să aibă ingredientul principal din România”, potrivit raportului Penny.
Penny, investiții de 19,5 mil. euro în măsuri de sustenabilitate până în 2024
Sortimentul sustenabil este doar unul dintre cei trei piloni Penny în termeni de sustenabilitate, alături de energeie, climă și resurse și angajați și societate. Retailerul plănuiește astfel să aloce un buget de 19,5 milioane de euro în măsuri de sustenabilitate până în 2024.
O parte din acest buget va fi direcționat în zona de magazine, pe lista pentru 2022 regăsindu-se 84 de locații care vor fi remodelate anul acesta, întreaga rețea operând până la finalul acestui an cu noul format de magazin.
Totodată, dacă în 2021 rețeaua din România a atins borna de 301 magazine și 4 centre logistice, prin deschiderea noului depozit de la Filiași, compania plănuiește să accelereze ritmul deschiderilor, astfel încât până în 2029 să ajungă la peste 600 de magazine și șase centre logistice.
Parte a grupului german Rewe, Penny este unul dintre cei mai activi retaileri din România, operând, în prezent, 319 magazin la nivel național. De la începutul anului și până în prezent retailerul a deschis 18 magazine. Retailerul a încheiat anul 2021 cu o cifră de afaceri de 5,4 miliarde de lei și un profit net de 123 de milioane de lei.