România, cea mai performantă piață pentru Penny pentru al 7-lea an consecutiv
Afacerile discounterului german Penny în România au bifat anul trecut un avans de 14%, cea mai bună performanță la nivel de grup pentru al șaptelea an consecutiv, depășind astfel pragul de un miliard de euro, în timp ce profitul net a crescut cu 44%, a anunțat compania.
Businessul Penny România a atins anul trecut valoarea de 5,39 miliarde lei, în creștere cu 14% față de 2020, performanța încadrându-se în scenariul ultimilor șapte ani, perioadă în care discounterul german a bifat anual creșteri de peste 10%. Mai mult, profitul net a atins anul trecut pragul de 123 de milioane de lei, în creștere cu 44% față de 2020. În plus, numărul clienților Penny a crescut cu 9% anul trecut.
“2021 a fost un an al cifrelor rotunde, am depășit pentru prima oară pragul de afaceri de un miliard de euro, am depășit și borna celor 300 de magazine și am ajuns la patru centre logistice. A fost un nou an în care a trebuit să ne adaptăm, să fim flexibili. Pentru anul acesta este greu de prognozat cum va evolua compania pe fondul pandemiei și a războiului din Ucraina. Mulți consumatori vor trebui să decidă cum își vor cheltui banii. Sunt foarte multe provocări în 2022, însă avem încredere și vom fi flexibili. Ne așteptăm și în următorii ani la o creștere double digit”, a spus Daniel Gross, CEO Penny România.
Dacă anul trecut, retailerul a bifat 25 de magazine noi sub formatul Penny., ajungând în prezent la o rețea națională de 308 locații, pentru acest an compania a bugetat investiții de 100 de milioane de euro, suma urmând să fie direcționată spre inaugurarea a 35 de magazine noi, spre zona de logistică și digitalizare. Astfel, obiectivul pentru 2029 este atingerea unui număr de 619 magazine la nivel național și șase centre logistice, în acest sens fiind alocat un buget de investiții de un miliard de euro.
Mai mult, până la finalul acestui an Penny are în plan remodelarea a 84 de magazine, după ce în 2021 au fost remodelate sub umbrela Penny. 100 de locații.
În ceea ce privește planurile de recrutare, compania intenționează să angajeze anul acesta 500 de persoane.
La nivel de grup, Penny International a înregistrat un avans al afacerilor de 1,75%. Alături de România, au mai contribuit la evoluție Ungaria (+4,4%) și Republica Cehă, țară în care discounterul operează cea mai extinsă rețea de magazine (400). În total, Penny International totalizează o rețea de 1.636 de magazine.