Pandemia pune pe hold expansiunea The Beer Institute
Retailerul specializat The Beer Institute pune pe hold planurile de expansiune pentru anul acesta, principalul vinovat fiind pandemia.
”Pentru 2021 ne-am propus să fim cumpătați și să nu luăm decizii care să ne dezechilibreze. Am realizat în 2020 că trebuie să primeze calitatea și nu cantitatea, iar atunci când pui pe primul plan clientul, el va fi dispus să se abată de la drumul său pentru a ajunge la tine. Desigur că ne dorim în continuare să avem mai multe magazine pentru a fi mai ușor de găsit, dar nu vrem să facem asta cu orice preț. Avem pe listă o deschidere pentru prima parte a anului trecut, însă pandemia ne-a dat planurile peste cap”, declară Adina Mugescu, co-fondatoarea The Beer Institute.
Retailerul a încheiat anul 2020 cu o cifră de afaceri de 826.000 de lei, în scădere față de 2019, când rezultatul raportat a fost de 860.000 de lei. ”Over all pierderea nu a fost atât de mare, așa că nu avem foarte mult de recuperat. Pe perioada în care am avut magazinele închise am facut livrări, după ce am redeschis am avut și zile mai proaste, dar și zile cu vânzări peste așteptări. Încasările din abonamente au fost destul de bune și mai ales au fost constante, așa că au mai diminuat din pierderea inițială”, explică Adina.
Abonamentele The Beer Institute au fost lansate în luna februarie, anul trecut fiind livrate aproximativ 460 de cutii, iar luna cu cei mai mulți abonați, luna mai (peste 60). ”Partea de abonamente pe care nu am apucat să o promovăm a mers de la sine și a crescut organic. De la începutul anului și până acum am vândut deja 120 de cutii, februarie fiind cea mai bună lună. Însă anul trecut, dincolo de abonamente, după închiderea magazinelor am facut un inventar și am publicat listele de produse pe social media. Acela a fost momentul când am realizat că toată strădania noastră a meritat. Clienții fideli, dar și oameni care doar auziseră de noi, au început să comande bere. Am transferat toată interacțiunea de la magazine în online. Comunitatea pe care am strâns-o în jurul nostru, cea care ne-a ajutat să creștem în momentul în care am făcut campania de crowdfunding pentru al doilea magazin, s-a mărit și ne-a ajutat să trecem peste lockdown”, adaugă reprezentanta The Beer Institute.
Pentru anul acesta retailerul se așteaptă ca businessul să revină pe un trend ascendent, creșterea bazându-se pe marketing și customer service. ”În plus, magazinele rămân la fel de primitoare și pline de bere bună, iar în măsura în care vom găsi spații potrivite vom lua în calcul și deschiderea de magazine noi. Totodată vom continua să colaborăm și cu alți producători de produse românești și să avem pachete mixte cu bere, ciocolată, miere, cozonaci sau unt de arahide”, conchide Adina Mugescu.
VP Craft Industries, compania care operează conceptul The Beer Institute, deține două unități comerciale în București. Magazinele pun la dispoziția cumpărătorilor peste 200 de varietăți de bere artizanală românească, de la micro-berării din București, Iași, Cluj, Timișoara, Sibiu sau Buzău, precum și cidru artizanal din Sălaj sau Argeș.