Ground Zero intră în retail cu un nou brand de bere și țintește un avans de 15% al veniturilor

Producătorul de bere artizanală Ground Zero, activ pe piața din România de zece ani, intră în segmentul berilor de volum prin lansarea „Deranj Doar o Bere”. Compania își propune o creștere de 15% a veniturilor în 2025, prin extinderea distribuției în retail, într-o piață în care circa 90% din bere se vinde în afara canalului HoReCa. Ground Zero intră în retail cu un nou brand de bere și țintește un avans de 15% a veniturilor. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro

Potrivit Asociației Berarii Europei, România este printre ultimele țări din UE la ponderea vânzărilor prin HoReCa, doar 10% în 2023, față de 61% în Spania și 43% în Italia. Această structură forțează inclusiv producătorii independenți să dezvolte produse mai accesibile pentru canalul retail.

„Deranj Doar o Bere” este o bere tip lager fermentată la temperaturi joase, cu malț german și note de lime.

„ Canalul de retail generează volumele relevante, însă berea artizanală a întâmpinat dificultăți în poziționare până acum. Am creat o bere ușor de băut, cu un profil clar, care păstrează calitatea noastră, dar care poate concura cu produsele mainstream din categoria lager. Prin această lansare nu vom compromite calitatea pentru volum, dar urmărim să vorbim și pe limba celor care nu știu ce e un NEIPA. În vremuri dificile, rămân brandurile care știu să fie relevante”, spune Cosmin Timbuș, acționar Ground Zero.

Ground Zero produce aproximativ 6.000 de litri de bere pe lună și deține un taproom în centrul Bucureștiului. După zece ani în segmentul craft, compania face un pas strategic spre retail și își adaptează portofoliul pentru rafturile magazinelor specializate, unde contează volumul și rotația produselor.

„Când vinzi bere artizanală în România, nu lupți doar cu multinaționalele. Lupți și cu mentalitatea de a cumpăra bere la bax din hipermarket”, spune Cosmin Timbuș.

Ground Zero Beer este unul dintre pionierii berii artizanale din România, lansat în 2015, folosind exclusiv ingrediente premium – malțuri din Germania și Belgia, hamei din SUA și Noua Zeelandă și apă filtrată pentru fiecare rețetă – fără enzime, aditivi sau compromisuri.

Deși segmentul berii artizanale rămâne sub 1% din piața totală, tendința de premiumizare și interesul pentru produsele locale susțin creșterea pe termen lung.

În 2024, Ground Zero Beer a avut o producție medie de 15.000 de litri de bere pe lună și a raportat o cifră de afaceri de aproximativ 3 milioane de lei. Pentru 2025, compania estimează un avans de peste 40%, într-un context economic marcat de inflație, creșterea accizelor și schimbări în comportamentul de consum.

Campanie Thank'Q
Thank’Q Advanced – un nou standard pentru brandul românesc de pet food
Într-o piață tot mai competitivă, unde consumatorii sunt expuși zilnic la zeci de mesaje, consistența de brand și comunicarea onestă devin...
PepsiCo Centru de Training
PepsiCo, investiție de 137.000 de dolari într-un centru de training
PepsiCo, unul dintre liderii industriei de produse alimentare și băuturi, a investit 137.000 de dolari în dezvoltarea Centrului de Training din...
HEINEKEN România introduce în portofoliul său Amstel®. Vezi mai multe pe revistaprogresiv.ro
HEINEKEN România introduce în portofoliul său Amstel®
Berea olandeză Amstel, parte a grupului HEINEKEN, intră pe piața din România în luna martie a acestui an. Amstel® va deveni prima marcă...
pret oua avertisment consiliul concurentei
Avertismentul Consiliului Concurenței: Anunțarea unor majorări de prețuri poate încălca Legea Concurenței
Consiliul Concurenței atrage atenția că fiecare companie trebuie să își stabilească independent politica comercială, iar anticiparea unui...