Noul TVA a redus cu 3% vânzările Carrefour România la trimestru
Vânzările Carrefour România au fost afectate de reducerea TVA la alimente și băuturi non-alcoolice de la 24% la 9%, impactul negativ fiind de 3 puncte procentuale. Compania a raportat însă o creștere organică a vânzărilor în Q2, comparativ cu aceeași perioadă din 2014.
”Vânzările like for like în România au continuat să crească în al doilea trimestru al lui 2015, cu toate că reducerea TVA-ului a avut un impact negativ de trei puncte procentuale”, se arată în raportul financiar al grupului francez.
Raportul financiar al Carrefour cuprinde vânzările în valoare brută (incluzând TVA).
În Franța, grupul a raportat o creștere organică de 1,1% în T2 al lui 2015, în termeni comparabili, precizând că toate formatele de magazine au fost pe un trend ascendent, pentru al doilea an consecutiv.
Așa cum era de așteptat, magazinele de proximitate și alte formate (exluzând super/hypermarketurile) au performat cel mai bine în termeni de vânzări, înregistrând o creștere organică de circa 2,5%.
Vânzările grupului Carrefour la nivel mondial au avansat cu 2,6% like for like în trimestrul al doilea, până la 21,4 miliarde de euro.
Rezultatul a fost susținut puternic de dinamica pozitivă înregistrată pe piețele emergente din America Latină: Argentina (+23,1) și Brazilia (+7,1). În Asia, Carrefour a înregistrat în T2 a înregistrat scăderi de vânzări (-8,6%).
La nivelul primul semestru avansul grupului francez a fost de 1,8%, până la 42,3 mld. euro.