Monitorul Prețurilor, extins la nivel național până la finalul anului
După aproape doi ani de la lansare, Consiliul Concurenței va extinde la nivel național, până la finalul lui 2018, serviciile oferite de platforma online Monitorul Prețurilor, care afișează prețurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coșul zilnic, a precizat Bogdan Chirițoiu, Președintele autorității.
„În prezent, Monitorul Prețurilor pentru alimente este disponibil doar în București, însă până la final de an vom extinde serviciul la nivel național atât pentru alimente, cât și pentru combustibili. Suntem nevoiți, pentru a putea beneficia de bugetul de 200-300.000 de euro alocat acestui proiect”, a spus Bogdan Chirițoiu.
Monitorul Prețurilor oferă prețurile pentru 128 de produse din 64 de categorii. Platforma a fost realizată cu sprijinul ANPC, Nielsen și GS1. În platformă sunt înscrise rețelele de retail modern Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny Market, Selgros. Chiar dacă din luna iulie a anului trecut jucătorii din comerţul modern sunt obligaţi să transmită Consiliului Concurenţei, la cererea acestei autorități, preţurile de vânzare ale produselor comercializate în magazine, potrivit site-ului Monitorul Prețurilor din platformă lipsesc în acest moment patru nume mari din retailul modern: Auchan, Cora, Profi și Metro.
„Întreprinderile care fac parte din comerţul modern cu produse alimentare şi nealimentare, de tip supermarket, hipermarket, discounter şi cash&carry, vor transmite Consiliului Concurenţei, la cererea acestuia, preţurile de vânzare ale produselor comercializate de acestea, în vederea realizării de analize, studii de piaţă sau comparaţii de preţ. Alineatul (5) (cel de mai sus – n.red.) a fost introdus prin punctul 2 din Ordonanţa de Urgenţă nr. 39/2017 începând cu 08.06.2017“, potrivit Legii 21/1995.
În cazul în care retailerii nu vor răspunde solicitărilor Concurenţei, aceştia vor fi sancţionaţi cu amenzi care variază de la 20.000 la 50.000 de lei.