Monitorul Prețurilor, extins la nivel național până la finalul anului

După aproape doi ani de la lansare, Consiliul Concurenței va extinde la nivel național, până la finalul lui 2018, serviciile oferite de platforma online Monitorul Prețurilor, care afișează prețurile practicate de principalii retaileri pentru produsele care fac parte din coșul zilnic, a precizat Bogdan Chirițoiu, Președintele autorității. Monitorul Prețurilor, extins la nivel național până la finalul anului

„În prezent, Monitorul Prețurilor pentru alimente este disponibil doar în București, însă până la final de an vom extinde serviciul la nivel național atât pentru alimente, cât și pentru combustibili. Suntem nevoiți, pentru a putea beneficia de bugetul de 200-300.000 de euro alocat acestui proiect”, a spus Bogdan Chirițoiu.

Monitorul Prețurilor oferă prețurile pentru 128 de produse din 64 de categorii. Platforma a fost realizată cu sprijinul ANPC, Nielsen și GS1. În platformă sunt înscrise rețelele de retail modern Carrefour, Kaufland, Lidl, Mega Image, Penny Market, Selgros. Chiar dacă din luna iulie a anului trecut jucătorii din comerţul modern sunt obligaţi să transmită Consiliului Concurenţei, la cererea acestei autorități, preţurile de vânzare ale produselor comercializate în magazine, potrivit site-ului Monitorul Prețurilor din platformă lipsesc în acest moment patru nume mari din retailul modern: Auchan, Cora, Profi și Metro.

„Întreprinderile care fac parte din comerţul modern cu produse alimentare şi nealimentare, de tip supermarket, hipermarket, discounter şi cash&carry, vor transmite Consiliului Concurenţei, la cererea acestuia, preţurile de vânzare ale produselor comercializate de acestea, în vederea realizării de ana­lize, studii de piaţă sau com­paraţii de preţ. Ali­neatul (5) (cel de mai sus – n.red.) a fost introdus prin punctul 2 din Ordo­nan­ţa de Urgenţă nr. 39/2017 în­cepând cu 08.06.2017“, potrivit Legii 21/1995.
În cazul în care retai­le­rii nu vor răspunde solicitărilor Concurenţei, aceştia vor fi sancţionaţi cu amenzi care variază de la 20.000 la 50.000 de lei.

Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
Monitorul Prețurilor, actualizat cu o secțiune dedicată produselor cu adaosuri plafonate
Consiliul Concurenței a actualizat platforma online Monitorul Prețurilor, oferind utilizatorilor o secțiune dedicată produselor cu adaos...
Semne de ingrijorare privind preluarea Profi de catre Mega Image
Mega Image, amendă de 2 milioane euro de la Consiliul Concurenței
Consiliul Concurenței a sancționat Mega Image cu amendă în valoare de 10,08 milioane lei (aproximativ două milioane euro) pentru furnizarea de...
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
Coca-Cola, zahărul, bananele, făina și uleiul, cele mai căutate produse pe Monitorul Prețurilor
În contextul scumpirilor constante înregistrate încă de la începutul anului trecut, consumatorii au apelat tot mai des la Monitorul...
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Monitorul Prețurilor, accesat de peste 25 de mii de ori în luna aprilie
Numărul accesărilor aplicației Monitorul Prețurilor Alimentelor a crescut cu 90% în perioada stării de urgență comparativ cu perioada...
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
Rețeaua de magazine Profi intră în Monitorul Prețurilor
La două luni de la relanasarea platformei Monitorul Prețurilor, proiect derulat de Consiliul Concurenței, retailerul Profi a anunțat că se...
Consiliul Concurenței relansează Monitorul Prețurilor
Consiliul Concurenței relansează Monitorul Prețurilor
Platforma online care permite consumatorilor să afle prețurile practicate de către principalii comercianți cu amănuntul de produse alimentare a...