Metro Pitești, cel mai ieftin magazin vizitat în luna martie

Metro Piteşti este cel mai ieftin magazin din sudul ţării, în funcție de produsele disponibile în luna martie,  în toate unitățile comerciale monitorizate în studiul Shopping Basket, care analizează, lunar, prețurile principalelor bunuri de larg consum din cele mai importante rețele de magazine din România.Metro Pitești, cel mai ieftin magazin vizitat în luna martie

Astfel, valoarea cea mai mică a coșului de cumpărături format din opt produse (zahăr, lapte, iaurt, cafea, apă minerală, caşcaval, hârtie igienică și detartrant) găsite în cele 11 hypermarketuri, supermarketuri și magazine cash&carry monitorizate în martie a fost de 54,55 de lei.

După Metro Piteşti, următorii clasați în topul celor mai ieftine magazine sunt Auchan Craiova (55,13 lei) și Profi Târgu Jiu (55,28 lei). La polul opus se situează supermarketul Carrefour Market Ploiești, cu o valoare a coșului de cumpărături de 63,57 lei, pentru cele opt produse găsite în toate cele 11 rețele.

Raportat la formatele de retail, magazinele cash&carry sunt unităţile cu cel mai ieftin coş de cumpărături, fiind urmate de hypermarketuri şi supermarketuri.

În ceea ce priveşte disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea, în unităţile Auchan Craiova şi Selgros Brăila au fost găsite cele mai multe produse dintre cele selectate, existând un singur produs indisponibil. Cele mai dese situații de out-of-stock s-au întâlnit în magazinele Carrefour Market Ploieşti și Profi Târgu Jiu, unde patru din produsele de pe listă nu au fost găsite.

Dacă ne referim la magazinele cu cele mai multe produse cu prețul cel mai mic, pe segmentul hypermarketurilor, în Auchan Craiova şi în Cora Ploieşti au fost găsite cinci astfel de produse. Cu toate astea, Cora, alături de unitatea Real Arad, este şi unul dintre magazinele cu cele mai multe produse cu cel mai mare preţ, existând şase astfel de referinţe.
În cazul supermarketurilor, Profi Târgu Jiu a avut 11 produse cu cel mai mic preţ. La polul opus se află Billa, unde 12 produse au avut cel mai mare preț. Pe segmentul cash & carry, magazinul Selgros din Brăila a înregistrat cele mai multe produse cu prețul cel mai mare (12).

În rândul discounterilor, unităţile Lidl din Slobozia şi Penny Market din Târgovişte au fost echilibrate, fiecare având câte două produse cu cel mai mic preţ dintr-un coș care conține 10 produse de bază alimentare și non-alimentare.

Despre analiza Shopping Basket

Pentru al 11-lea an consecutiv, Revista Progresiv publică analiza Shopping Basket, un studiu de tip mystery shopping realizat de agenția de servicii de marketing și comunicare Mercury360, care monitorizează prețurile din rețelele internaționale de magazine alimentare.

În primul trimestru al acestui an, sunt monitorizate prețurile din magazinele din sudul țării (Muntenia și Oltenia), fiind monitorizate hypermarketurile Auchan Craiova, Carrefour Buzău, Cora Ploiești, Kaufland Slatina și Real Arad, supermarketurile Billa Râmnicu Vâlcea, Market Ploiești, Mega Image Giurgiu, Profi Târgu Jiu, unitățile cash&carry Metro Pitești și Selgros Brăila, precum și magazinele de discount Penny Market Târgoviște și Lidl Slobozia.

Lista de produse, care include 18 articole alimentare și nealimentare, este comună la hypermarketuri, supermarketuri și cash&carry, pentru formatul discount fiind monitorizate alte articole. Produsele din lista de cumpărături analizată în studiul Shopping Basket sunt SKU-uri (articole) lider în comerțul modern pe categoriile vizate, potrivit datelor de cercetare disponibile în piață. Produsele sunt achiziționate la începutul fiecarei luni, iar data la care se realizează vizitele în magazine variază de la o lună la alta. Prețurile publicate sunt cele afișate pe bonul de cumpărături.

În studiul calitativ din secțiunea Shopping Basket există o scară de notare pentru a stabili nivelul de curățenie și de mercantizare al magazinului vizitat. În ceea ce privește mercantizarea magazinului, criteriile urmărite sunt: disponibilitatea la raft a produselor, aranjarea pe raft și accesibilitatea acestora, precum și curățenia și integritatea produselor. Dacă două din cele trei criterii nu sunt îndeplinite pe deplin, se va nota „insuficient" în dreptul nivelului de mercantizare al magazinului.

SB-martie 2015

SB-martie 2015 1

SB-martie 2015 2

SB-martie 2015 3
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
  #article-content-featured {display: none;} #mp4_box {padding-top:0!important;}   Cine folosește etichetele electronice inteligente...
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar...