Mercadona alocă 203 mil. euro pentru expansiune în Spania și Portugalia
Lanțul spaniol de supermarketuri Mercadona intenționează să investească 203 milioane de euro în achiziția de terenuri și clădiri pentru noi magazine în Spania și Portugalia, scrie esmmagazine.com. 
Bugetul de investiții, cel mai mare din ultimii șase ani, va fi alocat pentru investiții în perioada 2025-2031, dintre care 20 de milioane de euro sunt planificate pentru acest an.
Mercadona a investit anul trecut în rețeaua de magazine 419 milioane de euro, în scădere față de 2023 când retailerul a alocat o sumă de 650 de milioane de euro. La finalul anului trecut, grupul gestiona o rețea de circa 1.674 de magazine, dintre care 60 în Portugalia.
În ultimii ani Mercadona a investit în rețeaua sa comercială aproape cinci miliarde de euro, nivel similar cu profitul net de 5,14 miliarde de euro obținut în aceeași perioadă.
Anul trecut, în premieră, grupul a închis mai multe magazine (49) decât a inaugurat (42) în Spania. În Portugalia Mercadona a deschis anul trecut 11 magazine, ajungând la o rețea de 60 de magazine, iar planurile pentru 2025 vizează deschiderea a 12 noi locații cu un buget de investiții de 220 de milioane de euro.
Portugalia a generat pentru Mercadona venituri de 1,78 miliarde de euro și un profit net de 30 milioane de euro. Planurile vizează dublarea profitului pe această piață în 2025. Retailerul deține o cotă de piață de 7% în Portugalia.
Ajungând la saturație pe piața de retail din Spania Mercadona s-a reorientat de la expansiune spre renovarea magazinelor existente.








