Jerónimo Martins, investiții de 1,1 mld. euro în special în expansiune
Grupul portughez de retail Jerónimo Martins intenționează să investească aproximativ 1,1 miliarde de euro în acest an, sumă care va fi direcționată în special în expansiunea rețelei de magazine din Polonia și Columbia, scrie esmmagazine.com.
Jerónimo Martins a anunțat că va deschide peste 300 de magazine, incluzând 130-150 locații Biedronka în Polonia, 30 de magazine Hebe în Portugalia și peste 150 de unități Ara în Columbia. De asemenea, grupul plănuiește investiții în noi centre de distribuție atât în Polonia, cât și în Columbia.
Totodată, compania va investi în remodelarea a circa 50 de magazine Pingo Doce din Portugalia și 250-275 de locații Biedronka din Polonia. Ca și prioritate pentru brandul Biedronka retailerul urmărește să mențină performanța vânzărilor, focusându-se în același timp pe eficientizarea costurilor și creșterea productivității.
După intrarea pe piața din Slovacia cu brandul Biedronka, grupul targetează deschiderea a cel puțin 50 de noi magazine până la finalul lui 2026.
Peste jumătate din bugetul de investiții de 1,1 miliarde de euro va fi alocat deschiderii de noi magazine sub umbrela Biedronka și în remodelări, în timp ce un procent de 20% din sumă va fi alocat remodelării magazinelor Pingo Doce.
Ca și obiectiv de vânzări, Jerónimo Martins estimează atingerea pragului de 50 de miliarde de euro până în 2030 și dezvoltă un plan strategic pentru următorii cinci ani, care poate include și achiziții. Grupul a încheiat anul trecut cu vânzări de 33,5 miliarde de euro.





