Jerónimo Martins, proprietarul Biedronka, intră pe piața de retail din Slovacia
Grupul portughez de retail Jerónimo Martins a anunțat deschiderea primul magazin Biedronka din Slovacia și a unui centru de distribuție în Voderady, scrie esmmagazine.com.
Inițial, retailerul anunțase deschiderea primelor magazine din Slovacia pentru finalul lui 2024 în Levice, Nové Zámky, Považská Bystrica, Senica și Zvolen.
Deschiderea primului magazin din Slovaci marchează o premieră în condițiile în care este pentru prima oară când Jerónimo Martins extinde un brand la nivel internațional în loc de a crea o nouă marcă, așa cum s-a întâmplat anterior, spre exemplu în Columbia.
Maciej Lukowski, CEO al Biedronka Slovacia, a precizat că retailerul se va concentra inițial pe orașele de mici și medii dimensiuni, având în plan extinderea în capitala Bratislava pe termen mediu. Lukowski a adăugat că expansiunea în Slovacia va depinde de reacția consumatorilor.
Biedronka intenționează să ofere peste 3.400 de produse în magazinele din Slovacia, jumătate din sortimentația fresh fiind furnizată de companii locale. Retailerul vrea să atingă un procent de 40% din sortimentație din surse locale și să lanseze în următorii doi ani un program de loialitate.
Expansiunea internațională are loc în același an în care Biedronka aniversează 30 de ani de la lansare. Retailerul, care deține o rețea de 3.730 de magazine în Polonia, a raportat anul trecut o creștere de 9,3% a veniturilor, până la 33,5 miliarde de euro. Cu aproximativ 81.000 de angajați, Biedronka are o cotă de 30% din piața de retail din Polonia.
Jerónimo Martins intenționa să intre pe piața din România în 2020 însă a amânat acest pas strategic din cauza contextului incert cauzat de pandemia de Covid-19.



