Magazinele din Slovenia, închise duminica și de sărbătorile legale

Parlamentul a aprobat proiectul care presupune închiderea magazinelor în zilele de duminică și de sărbătorile legale. Noua legislație păstrează însă neschimbat programul magazinelor mici, de până la 200 de metri pătrați, cele din benzinării, aeroporturi, stații de tren și autobuz, spitale și cele în care vând chiar proprietarii sau reprezentanții acestora. Magazinele din Slovenia, închise duminica și de sărbătorile legale

„Sectorul are aproximativ 115.000 de angajați și mare parte dintre aceștia trebuie să lucreze duminica, ceea ce înseamnă că nu pot petrece ziua cu familiile lor", a fost argumentul lui Luka Mesec, susținător al proiectului de lege, citat de Total Slovenia News.

Autoritățile limitaseră deja programul magazinelor pentru zilele de duminică încă din martie, însă ca măsură de stopare a răspândirii coronavirusului. Planul inițial presupunea ca interdicția permanentă să fie adoptată până în vară, însă votul final a fost întârziat de procedurile parlamentare.

Modificările actuale vor intra în vigoare la 15 zile de la publicarea în Monitorul Oficial.

Potrivit Total Slovenia News, ministerul Economiei nu susține măsura legislativă din moment ce comerțul cu amănuntul este un sector strategic al economiei slovene. Reprezentanții ministerului și-au exprimat public îngrijorarea cu privire la impactul interdicției atât asupra sectorului și a locurilor de muncă, cât și a efectelor pe orizontală resimțite de furnizori, spre exemplu. Și Camera de Comerț a punctat situația locurilor de muncă și, totodată, a lăsat să înțeleagă că va ataca decizia Parlamentului la Curtea Constituțională.

Nu este pentru prima dată când în Slovenia se discută despre limitarea cumpărăturilor în zilele de duminică și de sărbătorile legale. Într-un referendum realizat în 2003, peste 57% dintre participanții la vot au ales închiderea magazinelor în ultima zi a săptămânii.

Sursă foto: Total Slovenia News/Flickr - Paul Townsend CC by 2.0 supermarket shopping

Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Ramona Pârvescu, Unilever: Pe măsură ce așteptările consumatorilor continuă să crească, digitalizarea va fi un catalizator pentru creștere
Piața de retail și bunuri de larg consum din România va continua să fie influențată de tehnologie și digitalizare, consideră Ramona...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
Angajații potriviți sunt tot mai greu de găsit, cu impact direct în economie
Angajații potriviți sunt tot mai greu de găsit, cu impact direct în economie
Deficitul de forță de muncă și de competențe reprezintă principala îngrijorare a companiilor din România, fiind considerat cel mai mare risc...
Polonia ar putea renunța la închiderea magazinelor duminica
Polonia ar putea renunța la închiderea magazinelor duminica
Autoritățile din Polonia iau în calcul ridicarea temporară a interdicției privind funcționarea magazinelor duminica, transmite Reuters, care...