Lidl investește 5 mil. de euro în dezvoltarea șefilor de magazine
Lidl România a demarat proiectul național ”Viitorul Șef de Magazin”, obiectivul campaniei fiind de a perfecţiona fiecare şef de magazin din cele 185 de unități din întreaga țară şi de a le oferi posibilitatea de a-și îmbunătăți competențele manageriale și de leadership. Proiectul a fost lansat printr-un eveniment susținut în Poiana Brașov, având ca invitați un număr de peste 300 de angajați.
Focusul dezvoltării are la bază cele 5 categorii de competențe definite pentru noul profil al Managerului de Magazin: profesionale, antreprenoriale, personale, de conducere și sociale.
”Criteriile de performanță pe care mizează Lidl în activitatea sa au devenit tot mai numeroase în ultimii ani: așteptări mai mari din partea clienților, sortimente de produse din ce în ce mai diversificate, tranzacții zilnice complexe derulate într-un ritm tot mai alert. Toate acestea pun echipele de angajați din magazine în fața unor provocări aflate în continuă schimbare. Astfel, şi cerinţele ce vizează managementul fiecărui magazin Lidl cresc, iar şefii de magazine împreună cu angajații fiecărui magazin au un rol cheie în tot acest proces” declară Frank Wagner, Director Național de Vânzări, Membru al Consiliului de Conducere Lidl România.
Program de perfecţionare adaptat profilului individual
Lidl își propune prin această iniţiativă să perfecţioneze fiecare dintre cei 185 de şefi de magazine din toată țara, la care se adaugă permanent șefii de magazine în școlarizare pentru viitoarele unități. Totodată, compania lucrează la lărgirea acestui instrument de dezvoltare și pentru alte categorii de personal din organigrama magazinelor.
Astfel, toţi şefii de magazine vor parcurge un stagiu de dezvoltare ce a debutat cu evaluarea anuală și urmează a fi individualizat printr-o verificare pe parcursul căreia profilul individual va fi analizat cât mai exact şi mai complex cu putinţă. Pe baza acestei analize, va fi dezvoltat şi implementat, pentru fiecare şef de magazin, un program de perfecționare și dezvoltare adaptat nevoilor sale de-a lungul a 12 luni consecutive.
”Pentru că Lidl crede în oameni și în potențialul lor, în performanță și în viitor, efortul companiei se dorește a fi unul pe măsură. Suma de 5 milioane de euro investită în acest program este considerată a fi doar un început pe lungul drum al excelenței manageriale pe care îl vor parcurge angajații noștri”, declară Maksymilian Braniecki, Președintele Consiliului de Conducere Lidl România.
Investiţia constă în evenimente de școlarizare și dezvoltare profesională (în valoare de aproximativ 2 milioane de euro) şi pachete de dotări și beneficii suplimentare incluzând autoturism de serviciu (Skoda Rapid) și cheltuieli auto (în valoare de 3 milioane de euro).
Lidl, parte a grupului Schwarz, este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa şi activează în peste 20 de ţări europene. În România, retailerul operează la nivel naţional o reţea de 185 de unităţi comerciale, cu vânzări anuale estimate la circa 1 miliard de euro.