Lidl fură startul pe piața de discount din Estonia

Discounterul german Lidl a inaugurat primele magazine din Estonia, țara cu numărul 31 pe lista expansiunii la nivel global, scrie Retaildetail.eu. Lidl fură startul pe piața de discount din Estonia

Într-o singură zi, Lidl a deschis opt magazine în Estonia, retailerul fiind prezent în toate statele baltice, după ce a intrat pe piața din Lituania în 2016, respectiv Letonia în 2020. Schwarz Group a alocat 80 de milioane de euro pentru această lansare, ce va crea peste 1.000 de noi locuri de muncă.

Pentru Lidl, Țările Baltice reprezintă o piață foarte ofertantă întrucât Aldi, principalul competitor nu este încă prezent. În Letonia și Lituania, intrarea Aldi a avut un impact mare și a pus sub presiune jucătorii tradiționali de supermarketuri, astfel că Lidl se bucură acum de un avantaj semnificativ în lupta pentru cucerirea cumpărătorilor. 

Aceasta nu este prima încercare a Lidl de a se lansa pe piața estoniană, retailerul renunțând la expansiune în 2006 după ce achiziționase deja terenuri pentru construcția magazinelor, recrutase angajații și anunțase planuri concrete pentru această țară. Ulterior, compania a vândut terenurile și a concediat toți angajații.

Parte a grupului Schwarz, Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Retailerul, intrat pe piața din România în urmă cu zece ani prin preluarea discounterului Plus, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri pentru piața locală de 12,86 miliarde de lei, în creștere cu 31% față de 2019. Pe piața locală, Lidl operează o rețea de 323 de unități comerciale la nivel național.

 

Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Lidl va investi 140 mil. euro în cel mai mare hub logistic din Spania
Discounterul Lidl a anunțat cea mai mare investiție logistică din Spania – 140 de milioane de euro într-un depozit nou, lângă Barcelona,...
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl alocă peste 200 mil. euro pentru consolidarea businessului în Spania
Lidl a anunțat că are în plan investiții de peste 200 de milioane euro pe piața din Spania. Bugetul vizează atât extinderea rețelei cu 20 de...

 

Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, profit net de 1 miliard de lei în 2022
Lidl România, entitate care cuprinde Lidl Discount SRL, Lidl Romania SCS, Lidl România SRL și Lidl Imobiliare Management SCS, a înregistrat o...
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl deschide un nou magazin în Târgoviște
Lidl continuă investițiile pe plan local prin deschiderea unui nou magazin în Târgoviște și depășește astfel pragul de 350 de unități...
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de dulciuri, a revenit pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru...
Cum arată strategia de expansiune a germanilor de la Lidl la nivel european
Cum arată strategia de expansiune a germanilor de la Lidl la nivel european
Discounterul german Lidl își continuă expansiunea la nivel european, următoarele țări unde vom vedea magazine Lidl fiind Estonia și Letonia....