Lidl fură startul pe piața de discount din Estonia
Discounterul german Lidl a inaugurat primele magazine din Estonia, țara cu numărul 31 pe lista expansiunii la nivel global, scrie Retaildetail.eu.
Într-o singură zi, Lidl a deschis opt magazine în Estonia, retailerul fiind prezent în toate statele baltice, după ce a intrat pe piața din Lituania în 2016, respectiv Letonia în 2020. Schwarz Group a alocat 80 de milioane de euro pentru această lansare, ce va crea peste 1.000 de noi locuri de muncă.
Pentru Lidl, Țările Baltice reprezintă o piață foarte ofertantă întrucât Aldi, principalul competitor nu este încă prezent. În Letonia și Lituania, intrarea Aldi a avut un impact mare și a pus sub presiune jucătorii tradiționali de supermarketuri, astfel că Lidl se bucură acum de un avantaj semnificativ în lupta pentru cucerirea cumpărătorilor.
Aceasta nu este prima încercare a Lidl de a se lansa pe piața estoniană, retailerul renunțând la expansiune în 2006 după ce achiziționase deja terenuri pentru construcția magazinelor, recrutase angajații și anunțase planuri concrete pentru această țară. Ulterior, compania a vândut terenurile și a concediat toți angajații.
Parte a grupului Schwarz, Lidl este prezent în 32 de țări din întreaga lume și operează aproximativ 11.200 de magazine și peste 200 de centre logistice în 29 de țări la nivel mondial. Retailerul, intrat pe piața din România în urmă cu zece ani prin preluarea discounterului Plus, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri pentru piața locală de 12,86 miliarde de lei, în creștere cu 31% față de 2019. Pe piața locală, Lidl operează o rețea de 323 de unități comerciale la nivel național.