Mondelēz, din nou pe drumul cel bun după rezultatele din T2
Mondelēz, unul dintre cei mai importanți jucători din piața de dulciuri, a revenit pe drumul cel bun după rezultatele raportate pentru trimestrul al doilea al acestui an. Astfel, compania a înregistrat o creștere a vânzărilor de 12,4%, susținută și de preluarea brandurilor Hu, Grenade și Gourmet Food, până la pragul de 6,62 miliarde de dolari. Din perspectivă organică, vânzările s-au majorat în trimestrul al doilea cu 6,2%.
În termeni de profit, compania a raportat un rezultat brut de 2,63 miliarde de dolari, bifând un avans de 12,9%. De asemenea, marja operațională a crescut cu 20 de puncte, până la 39,9%, chiar dacă costurile materiilor prime au fost mai mari și consumatorii au achiziționat produse cu marje mai mici.
”Am încheiat un trimestru cu rezultate bune pentru toți indicatorii. Performanțele sunt vizibile în marea majoritate a regiunilor în care suntem prezenți, dar și la nivel de categorii și mărci și rămânem concentrați asupra execuției și investițiilor consecvente pentru a ne consolida poziția. Suntem încrezători că strategia noastră va continua să conducă o creștere consecventă și atractivă pe termen lung”, a declarat Dick Van den Put, Președinte și CEO Mondelez.
În trimestrul al doilea, Mondelēz a anunțat și preluarea producătorului european Chipita, ce deține în portofoliu brandurile 7Days, Chipicao și Fineti, pentru suma de 2 miliarde de dolari. Achiziția Chipita va permite companiei Mondelēz să-și extindă portofoliul adăugând produse de patiserie și să răspundă astfel cererii în creștere pentru acest segment. Mai mult, tranzacția va accelera prezența Mondelēz în regiunea Europei Centrale și Europa de Est, unde businessul Chipita este bine poziționat.
Mondelēz este unul dintre cele mai mari grupuri alimentare din lume, ce livrează produse în aproximativ 150 de țări. Cu venituri de 27 miliarde dolari, Mondelēz deține branduri precum Milka, Oreo, Belvita, Lu și altele.