La Cocoș intră pe piața din București cu o investiție de peste 4 milioane de euro [GALERIE FOTO]
La Cocoș, brand de retail cu notorietate pe piața din Ploiești, își face intrarea în Capitală. Magazinul va fi inaugurat miercuri, 18 noiembrie, pe locul fostului hypermarket Carrefour Vitantis, investiția totală ridicându-se la 4-5 milioane de euro.
„Am închiriat spațiul în august, și trei luni mai târziu deschidem magazinul. Lucrurile s-au mișcat foarte repede”, a declarat pentru Progresiv Florin Cislariu, Directorul La Cocoș, un manager cu o experiență de peste 15 ani în retail. „Proiectul va fi în două faze: în prima deschidem pe fosta locație Carrefour, în a doua pe toată suprafața.”
Astfel, în prezent supermaketul are o suprafață de vânzare de 5.000 de metri pătrați, deși suprafața totală închiriată este de 15.000 de metri pătrați. În următorul an spațiul de vânzare va fi extins pentru a include și galeriile comerciale din jur, țintindu-se o suprafață de 13.000 de metri pătrați. Investiția în supermarketul La Cocoș din București se ridică la peste 1 milion de euro, fără a include stocurile, iar extinderea spațiului de vânzare va presupune un efort financiar similar.
Deși piața de retail bucureșteană este una puternic competitivă și dominată de jucătorii internaționali, La Cocoș are ca element diferențiator prețurile mici. Astfel, retailerul a mizat pe aplicarea unor marje mult sub media pieței, de 8-10%, strategie care a permis oferirea unor prețuri sub media pieței, potrivit acestuia.
Inițial, oferta magazinului va include 9.000 de articole din categoriile food și non-food. De asemenea, există și o serie de produse sub marca proprie La Cocoș. Supermarketul nu are o vitrină asistată, dar are o zonă de produse proaspete care va fi inaugurată după 1 decembrie. La Cocoș are 150 de angajați și 24 de case de marcat, fără a exista însă zonă de self check-out.
„Majoritatea produselor sunt vârfurile de gamă din fiecare categorie, încercăm să nu le vindem pe cele care stau pe rafturi fără vânzare”, mai spune Cislariu. „Majoritatea implementărilor sunt la nivel de palet, iar asta facilitează ușurința de cumpărare și de luare a deciziilor pentru clienți.”
O investiție surprinzătoare
Dincolo de contextul medical, mișcarea făcută de antreprenorul din spatele rețelei La Cocoș este surprinzătoare, dacă luăm în calcul faptul că vorbim despre o piață pe care mulți retaileri tradiționali acuză poziția dominantă a rețelei Mega Image, deținute de grupul Ahold Delhaize. Potrivit datelor disponibile în piață, Mega Image operează peste 550 de magazine în Capitală, având o cotă de piață de peste 36%, la finalul lui 2019.
Dacă ne gândim la competitorii din retailul independent, putem număra pe degete jucătorii importanți, care și-au câștigat și păstrat locul în piață: Issa Supermarket, Best Market, Click Market, Quick Deli fiind câțiva din aceștia. La polul opus, mediul concurențial din București a dat bătăi de cap mai multor jucători, printre cele mai recente exituri numărându-se rețeaua OK Supermarket, deținută de familia Farr.
După ce în 2016 compania a intrat pe pierdere (147.744 lei potrivit datelor disponibile pe Ministerul de Finanțe), la finalul lui 2017 compania a cedat cele trei magazine pe care le opera retailerului francez Auchan. Un alt jucător care a pariat pe piața de retail bucureșteană a fost Annabella, care a preluat în 2016 trei unități comerciale de la Mega Image, dar pe care le-a închis doi ani mai târziu.
Brandul La Cocoș a fost dezvoltat de antreprenorul Iulian Nica, primul magazin fiind inaugurat în urmă cu 6 ani, la Ploiești.
Directorul La Cocoș spune că vizează încasări de 150 de milioane de lei în primul an; astfel, estimările sunt unele rezervate, având în vedere că magazinul din Ploiești, care are o suprafață de 4.500 de metri pătrați, a generat anul trecut afaceri de 253 de milioane de lei.