La Cocoș intră pe piața din Brașov

Rețeaua locală de retail La Cocoș se extinde și în Brașov unde va deschide al patrulea magazin din țară, într-o tranzacție intermediată de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox. Noul magazin va ocupa o suprafață de aproximativ 10.000 metri pătrați în complexul comercial Brintex-Brașov, situat în cartierul Bartolomeu. La Cocoș intră pe piața din Brașov

Magazinul din Brașov este prima unitate anunțată oficial, ca parte a planului de dezvoltare a rețelei La Cocoș, ce prevede deschiderea a încă cinci magazine noi până la finalul anului următor. Supermarket La Cocoș este primul retailer independent din sectorul alimentar din România care a realizat vânzări de aproximativ un miliard de lei în anul 2023 operând doar trei magazine, două în Ploiești și unul în București.

Brintex Discount Shopping Center a trecut de curând printr-un proces important de remodelare, după o prezență de 18 ani în aceeași locație și include 200 de magazine integral închiriate. Noul magazin La Cocoș va completa mixul de chiriași din cadrul complexului și este de așteptat să genereze o creștere semnificativă a numărului de vizitatori zilnici, care în prezent este de 5.000 de persoane.

„Piața de retail alimentar este o piață extrem de competitivă, prin prezența marilor rețele internaționale, dar și cu afaceri locale, care au reușit să se impună ca jucători importanți. La Cocoș este unul dintre cele mai de succes branduri locale de hipermarketuri, succes obținut printr-o poziționare pe piață atent analizată. Deschiderea hipermarketului în Brașov, într-o locație cheie, cu tradiție pe plan local, este un rezultat al colaborării foarte bune cu proprietarul complexului comercial Brintex, și al experienței pe care echipa noastră de retail a acumulat-o de-a lungul anilor, care a permis identificarea celei mai bune soluții care să contribuie la replicarea succesului brandului și în acest oraș”, a declarat Dana Radoveneanu, Head of Retail Agency Cushman & Wakefield Echinox.

La Cocoș este un concept nou în piața din România, un format de magazin ce oferă clienților trei niveluri de prețuri în funcție de cantitatea achiziționată. Aceste magazine își desfășoară activitatea pe suprafețe mari, având la vânzare aproximativ 12.000 de produse din cele mai cunoscute și mai vândute produse din țara noastră.

„Politica noastră de prețuri este cunoscută sub numele «Biblia Cocoș», de la care nu te poți abate. Nu aș spune că suntem un format de magazin de tip hard discount, mai degrabă aș spune că suntem un model diferit față de ceea ce exista pe piață până la apariția noastră. Modelul nostru ar trebui să fie înregistrat în cărțile de retail ale comerțului din România ca cel mai nou format de magazin, gestionat de aproximativ 730 de colegi în cele trei magazine, având suprafețe mari și oferind spre vânzare cele mai cunoscute produse la cele mai bune prețuri, investind în permanență în modernizarea conceptului, fără a renunța la personal sau a alege produse no name sau private label. 95% din produsele vândute fac parte din cele mai cunoscute și vândute produse din piață”, a explicat Iulian Nica, fondatorul La Cocoș, într-un interviu acordat Progresiv la începutul acestui an.

Primul magazin a fost inaugurat în 2014 în Ploiești. După mai mulți ani de creștere, în anul 2019 a ajuns la vânzări de 54,4 milioane de euro doar cu magazinul din Ploiești, care avea la vremea respectivă o suprafață de 3.950 metri pătrați. A început planul de extindere mergând la București în noiembrie 2020, unde a deschis al doilea magazin situat în incinta Vitantis Shopping Center, cu o suprafață de aproximativ 11.400 metri pătrați. De asemenea, în noiembrie 2023 a fost inaugurată cea de-a treia unitate, tot în Ploiești, care are o suprafață de vânzare de aproximativ 13.000 metri pătrați, fiind și cel mai mare magazin din comerțul alimentar independent din România.

Retail-ul alimentar a fost unul dintre cele mai reziliente segmente ale pieței de retail, în ciuda creșterii inflației și erodării puterii de cumpărare și a consumului, înregistrând creșteri peste rata inflației în perioada 2019-2022. Astfel, rețelele de hipermarketuri/supermarketuri au raportat în anul 2022, an pentru care sunt disponibile cele mai recente rezultate financiare, o creștere cumulată a cifrei de afaceri de 18,2%, potrivit potrivit studiului Romania Retail Snapshot 2023, realizat de compania de consultanță imobiliară Cushman & Wakefield Echinox.

Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, a înregistrat o cifră de afaceri de 974,29 milioane de lei la nivel anului 2023, față de 713,5 milioane lei în 2022.

Supermarket La Cocoș se vinde
Supermarket La Cocoș, creștere de peste 40% a cifrei de afaceri în 2023
Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, bifează încă un an de creștere susținută pe...
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, își propune ca obiectiv de vânzări pentru anul...
La Cocoș, noul rival al jucătorilor de pe piața de retail din București
La Cocoș, noul rival al jucătorilor de pe piața de retail din București
Piața de retail din București, deși extrem de competitivă, este și una foarte ofertantă. Acesta este motivul pentru care un brand cunoscut deja...
La Cocoș intră pe piața din București cu o investiție de peste 4 milioane de euro [GALERIE FOTO]
La Cocoș intră pe piața din București cu o investiție de peste 4 milioane de euro [GALERIE FOTO]
La Cocoș, brand de retail cu notorietate pe piața din Ploiești, își face intrarea în Capitală. Magazinul va fi inaugurat miercuri, 18...