La Cocoș, noul rival al jucătorilor de pe piața de retail din București
Piața de retail din București, deși extrem de competitivă, este și una foarte ofertantă. Acesta este motivul pentru care un brand cunoscut deja în Ploiești, La Cocoș, a decis să își înceapă expansiunea printr-un magazin deschis în cartierul Vitan din Capitală, o investiție care s-a ridicat la peste patru milioane de euro.
Sunt deja ani buni de când putem să numărăm pe degete jucătorii locali care au rezistat mediului puternic concurențial din piața de retail bucureșteană. Și chiar dacă mulți retaileri independenți acuză poziția dominantă a rețelei Mega Image, deținută de Ahold Delhaize, acest lucru nu a reprezentat o piedică pentru familia Nica, cea care se află în spatele brandului La Cocoș.
Primul magazin din Capitală a fost inaugurat în luna noiembrie pe locul ocupat anterior de Carrefour Vitantis și beneficiază de experiența unui om cu o activitate de peste 15 ani în retail. Înainte de a accepta provocarea La Cocoș, Florin Cislariu a fost Director Operațional al Supeco, concept pe care l-a ridicat practic de la zero, fiind printre primii angajați și supervizând deschiderea a peste 25 de magazine.
Un concept adaptat zonei
Familia Nica a deschis primul magazin La Cocoș în urmă cu șase ani, la Ploiești, iar recent a intrat pe piața de retail din Capitală. Planurile fuseseră trasate înainte de debutul pandemiei.
„Noi eram pregătiți să ne extindem, ne trebuia doar locul potrivit. Am considerat că avem un concept potrivit pentru clienții din această zonă, cu un preț potrivit. Am închiriat spațiul în august anul trecut, și trei luni mai târziu am deschis magazinul. Lucrurile s-au mișcat foarte repede”, a declarat Florin Cislariu, Directorul La Cocoș.
În prezent, supermaketul are o suprafață de vânzare de 5.000 de metri pătrați, fiind deschis în fosta locație Carrefour, deși suprafața totală închiriată este de 15.000 de metri pătrați. Astfel, anul acesta suprafața amenajată va fi extinsă până la 13.000 de metri pătrați pentru a include și galeriile comerciale din jur, restul spațiului fiind destinat depozitării. Investiția în supermarketul La Cocoș din București s-a ridicat la peste patru milioane de euro, iar extinderea va implica costuri suplimentare de aproximativ un milion de euro.
Prețurile mici, elementul de diferențiere
Deși piața de retail bucureșteană este una puternic competitivă și dominată de jucătorii internaționali, La Cocoș are ca element diferențiator prețurile mici. Marjele mici aplicate produselor, de 8-10%, au permis oferirea unor prețuri sub media pieței, potrivit managerului.
Articolul complet poate fi citit aici.