Kaufland și Lidl, cele mai vizitate magazine din mediul urban

Kaufland și Lidl ocupă primele poziții în topul celor mai des vizitate magazine din mediu urban în ultimele 12 luni, fiind frecventate de circa opt din zece români, potrivit unui studiu realizat de compania de research Exact Cercetare și Consultanță. Pe poziția a treia în clasament se situează Auchan ( 65% dintre respondenți).Kaufland și Lidl, cele mai vizitate magazine din mediul urban

 Cele trei rețele se situează în topul magazinelor frecventate de către cumpărători cel puțin o dată în ultima lună (Kaufland – 62%, Lidl – 14% și Auchan – 10%). 

În ceea ce privește magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături de produse alimentare, băuturi, produse de îngrijire personală românii din mediul urban s-au orientat către aceleași magazine menționate mai sus: Kaufland (24%), Lidl (15%), Auchan (11%).

Atunci când au ales magazinul din care au făcut ultima dată cumpărături, majoritatea românilor (87%) au ținut în primul rând cont de prețurile convenabile. Calitatea produselor este de asemenea foarte importantă (86%), ca de altfel și  produsele proaspete (84%). Acest ultim factor nu este la fel de important însă pentru tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 de ani (75%, cu 9% mai puțin comparativ cu media națională), în timp ce pentru persoanele cu vârste cuprinse între 40-60 de ani acesta contează în procent de 90% (cu 6% peste media națională și 15% peste procentul înregistrat în rândul tinerilor).

Top categorii de produse achiziționate la ultima ocazie de cumpărare

La ultima vizită efectuată în magazin, trei sferturi dintre români au optat pentru fructe și/sau legume, șase din zece pentru produse lactate și produse de panificație, iar unu din doi respondenți au achiziționat dulciuri și/sau deserturi și băuturi non-alcoolice.

„Analizând comportamentul de cumpărare în ceea ce privește categoria lactatelor, au fost constatate diferențe semnificative atât pe categorii de vârstă, cât și venit personal. Astfel, tinerii cu vârste cuprinse între 18-29 ani au optat cu ocazia ultimelor cumpărături făcute în procent mai mic pentru lactate (54% / vs / 64% media națională), în timp ce persoanele între 40-60 de ani au fost mult mai orientate spre această categorie de produse (73% / vs / 64% media națională). Cei cu un venit personal de peste 2000 lei au achiziționat de asemenea lactate în procent de 73% la ultima vizită în magazin, cu 11% peste media națională”, a explicat Ioana Bogus, Client Service Manager Exact Cercetare și Consultanță.

Top magazine vizitate cel mai des in ultimele 12 luni

Bugetul alocat ultimelor cumpărături realizate

26% dintre românii din mediul urban au alocat un buget cuprins între 50-100 de lei ultimelor cumpărături realizate, în timp ce 25% un buget cuprins între 100-200 de lei. 18% dintre cumpărători au avut la dispoziție sume mai mici, situate între 25-50 de lei, iar 11% sume mai ridicate, cuprinse între 200-300 de lei. Doar 8% dintre orășeni au cheltuit la ultima vizită în magazin peste 300 de lei.

Suma cheltuită însă în medie cu ocazia ultimelor produse alimentare cumpărate, băuturi, produse de îngrijire personală, produse de uz casnic, țigări sau cafea este de 137,2 lei.

Informațiile au fost extrase in luna februarie din studiul online CAWIBUS-ului realizat cu o frecvență lunară de Exact Cercetare și Consultanță. Universul cercetării a fost reprezentat de 1033 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani, rezidente în mediul urban și utilizatoare de internet. Respondenții au fost selectați din panelul Exact Cercetare și Consultanță, care conține 43.000 de respondenți. 

Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Cele mai importante insighturi de la Conferința Progresiv – Back to the Future
Conferința Progresiv, cel mai mare eveniment de business din piața locală de retail & FMCG, a încheiat cea de-a 23-a ediție. Sub sloganul...
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Piața de retail și FMCG, față în față cu noul consumator
Într-un mediu aflat în continuă schimbare, o strategie de business concentrată în jurul consumatorilor și a comportamentului acestora poate...
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
Descoperă puterea etichetelor electronice inteligente SOLUM
  #article-content-featured {display: none;} #mp4_box {padding-top:0!important;}   Cine folosește etichetele electronice inteligente...
Ritm constant de expansiune pentru marile rețele de magazine în iunie
Ritm constant de expansiune pentru marile rețele de magazine în iunie
Retailerii internaționali și-au continuat investițiile în expansiune și în luna iunie, bifând 34 de noi deschideri. Ritmul de dezvoltare a...