Kaufland România urcă în ierarhia retailerilor regionali

Rețeaua de magazine Kaufland România a urcat trei poziții în topul celor mai importante rețele de magazine din Europa Centrală și de Est, realizat de firma de audit și consultanță Deloitte, clasându-se pe poziția a 13-a, în funcție de cifra de afaceri de 1,8 miliarde de euro înregistrată în 2014. Kaufland România urcă în ierarhia retailerilor regionali

În primele 20 de poziții în topul retailerilor regionali, Kaufland România este singura prezență locală, clasamentul fiind în continuare dominat de companiile poloneze cu nouă prezențe.

Rețeaua de magazine Biedronka, controlată de grupul portughez Jeronimo Martins, se clasează pe prima poziție, cu o cifră de afaceri de 8,56 miliarde de euro, în creștere cu 10% față de 2013, în timp ce locul secund este deținut de compania poloneză Eurocash, preluată de management de la fostul acționar, Jeronimo Martins.

Celelalte șapte companii poloneze din Top 20 sunt subsidiare ale unor mari grupuri de retail din Europa Occidentală (Lidl, Tesco, Carrefour, Kaufland, Auchan, Metro).

Rețele de magazine românești urcă în clasament

Ediția din acest an a Deloitte Central Europe Top 500, cu cele mai puternice companii din regiune în funcție de cifra de afaceri pe anul 2014, a marcat o urcare în ierarhie a rețelelor de magazine din România.

Kaufland a urcat 20 de poziți, de pe 101 pe locul 81, iar Carrefour a ajuns pe locul 183, în urcare cu 17 poziții. Deși a avut o cifră de afaceri în scădere, rețeaua Metro Cash & Carry România a reușit să urce, la rândul său, șapte poziții, ajungând pe locul 190. În urma preluării hypermarketurilor Real de la Metro, Auchan România a urcat de pe poziția 454 pe locul 237.

Cu o cifră de afaceri de 788,7 milioane de euro în 2014, în creștere cu 12,3% față de anul anterior, Lidl România a urcat cu 53 de locuri, pe poziția 264 în clasamentul Deloitte. Cel mai spectaculos avans a fost consemnat de rețeaua Mega Image, care a urcat mai mult de 100 de locuri, pe poziția 340, în timp ce Rewe (România) a urcat 56 de locuri.

2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
La 18 ani de la intrarea pe piața din România, Kaufland a devenit un jucător dominant în sectorul de retail, fiind la finalul anului trecut pe...
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland alocă un buget de peste 300 milioane de euro pentru investiții pe plan local pentru anul acesta. Bugetul este în linie cu investițiile...
Kaufland România trece de pragul de 3 miliarde de euro în 2022
Kaufland România trece de pragul de 3 miliarde de euro în 2022
Kaufland România, unul dintre cei mai importanți jucători prezenți pe piața locală de retail, a  încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri...