Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland alocă un buget de peste 300 milioane de euro pentru investiții pe plan local pentru anul acesta. Bugetul este în linie cu investițiile din 2022, când, în termeni de CAPEX, retailerul a alocat 315 milioane de euro pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe.
”Bugetul pentru 2023 include atât investițiile în expansiune, dar și remodelările de magazine și alte costuri operaționale. Pentru anul acesta obiectivul este să deschidem 10 magazine, iar ținta pe termen mediu este atingerea pragului de 200 de magazine în România și Republica Moldova până în 2025”, a declarat Valer Hancaș, Director de Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România în cadul unui eveniment în care au fost prezentate rezultatele impactului socio-economic al activității Kaufland în România.
Kaufland România a încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 16,01 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de anul precedent. Rezultatul plasează Kaufland România pe locul al doilea în clasamentul celor mai mai jucători activi pe piața locală, după Lidl România. Pentru 2023 retailerul estimează un avans double digit în termeni like-for-like (excluzând impactul magazinelor noi deschise în 2023).
Achizițiile Kaufland de la furnizorii români, +17% în 2022 versus 2021
În anul financiar 2022, Kaufland a avut o contribuție totală de 2,38 de miliarde de euro (Valoare Adăugată Burtă) în economia locală, ceea ce reprezintă apriximativ 1% din PIB-ul României.
În 2022, compania a colaborat cu peste 3.300 de furnizori, dintre aceștia 2.600 de furnizori fiind din România.Cheltuielile totale cu furnizorii s-au ridicat la 2,92 de miliarde de euro, peste 80% dintre cheltuielile totale cu furnizorii fiind alocate partenerilor locali. Concret, valoarea cheltuielilor cu furnizorii locali a depășit 2,4 miliarde de euro. Totodată, 67 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România, achizițiile de la furnizorii români majorându-se cu 17,5% în 2022 versus 2021.
„Trăim într-o societate, nu doar într-o economie. Pentru a depăși momentele de instabilitate, pentru a crește durabil și responsabil, avem nevoie de colaborare. Kaufland rămâne un partener de încredere pentru producătorii locali, pentru comunitate, pentru economia țării. Acest exercițiu de evaluare anual ne ajută să măsurăm impactul investițiilor companiei și să le direcționăm cât mai eficient, pentru România”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.
9 milioane de euro investiția Kaufland în proiecte pentru comunitate
Anul trecut, Kaufland s-a implicat în dezvoltarea și derularea unor proiecte de responsabilitate socială în valoare de 9 milioane euro, dintre care două programe de finanțare prin care Kaufland oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. Compania se numără printre cei mai mari susținători ai ONG-urilor care luptă pentru cauze precum sănătate, protecția mediului, educație, viață sănătoasă și sport sau cultură.
Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea care a ajuns în prezent la 168 de magazine în România.