Kaufland România, investiții de peste 63 mil. euro în inițiative de ESG în 2023

Kaufland România a investit peste 63 de milioane de euro în inițiative de ESG în 2023, potrivit Raportului de sustenabilitate aferent anului financiar 2023, perioada martie 2023 – februarie 2024. Conținutul raportului oferă o analiză completă și transparentă a activității companiei pentru cele 177 de magazine (la 29.02.2024), două centre logistice și două birouri administrative. Totodată, raportul oferă informații despre lanțul de aprovizionare a magazinelor Kaufland, inițiativele de reducere a impactului asupra mediului și, nu în ultimul rând, despre proiectele cu impact în comunitate, unde compania a investit cel mai mare buget de până acum. Kaufland, investitii in actiuni ESG pe plan local in 2023

„Sunt mândru de eforturile și progresele pe care Kaufland le realizează anual în direcția sustenabilității dar și de recunoașterile care reflectă angajamentul nostru de a sprijini comunitățile din care facem parte. Am accelerat investițiile în programele dedicate colegilor, în inițiativele de sprijin comunitar și în proiectele de reducere a impactului asupra mediului, continuând să contribuim la un viitor mai echitabil și durabil împreună cu partenerii noștri”, a declarat Marco Hößl, CEO Kaufland România și Republica Moldova.

comunicare raport 2023 KFL RO 1900 x 1069 px

Abordarea sustenabilă a companiei se reflectă asupra întregului lanț valoric, compania împărtășind astfel progresele în mai multe domenii cheie, precum:

Furnizori și portofoliu de produse:

  • 2.8 miliarde de euro, adică 79% din cheltuielile companiei cu furnizorii au fost direcționate către furnizorii români;
  • în 2023, Kaufland România a colaborat cu aproximativ 2.500 de furnizori locali de produse și servicii;
  • aproape 19.000 de produse alimentare (85%) provin de la furnizori locali;
  • peste 400 de produse marcă proprie care sunt fără lactoză, fără gluten, pentru diete vegane sau bio.

Echipa Kaufland:

  • Valoarea financiară totală a beneficiilor oferite angajaților în perioada de raportare a fost de 35,3 milioane de euro, o creștere de 25% față de 2022;
  • Kaufland România a obținut titlul de Top Employer pentru al nouălea an consecutiv în România, respectiv al șaselea an în Europa potrivit evaluării realizate de organizația independentă Top Employers Institute din Olanda;
  • Numărul total al angajaților cu dizabilități, pe parcursul anului 2023, a fost de 593, ceea ce reprezintă o creștere de 2,24% față de anul precedent, lucru facilitat de Programul A.C.C.E.S., extins recent și în Republica Moldova.
  • La finalul anului financiar 2023, Kaufland a avut un total de 16.500 de angajați, dintre care 73,94% femei și 26,06% bărbați;

Comunitate

  • Bugetul total al investițiilor cu impact la nivel comunitar, prin donații și sponsorizări, depășește 9,7 milioane de euro, un record pentru companie;
  • Compania a susținut și implementat 114 de proiecte de educație, mediu, social, cultură, sport și sănătate.
  • Kaufland a încheiat parteneriate cu 83 ONG-uri din țară și a continuat cele 2 programe de granturi, „În stare de Bine” și „Start ONG”.

Mediu – alimente, materiale și ambalaje

  • Peste 60 tone alimente salvate de la risipă în 2023, reprezentând o creștere de 46% a cantității comparativ cu anul financiar 2022.
  • Bugetul investițiilor pentru extinderea și întreținerea rețelei de automate de reciclare a depășit 7 milioane euro, Kaufland având cea mai extinsă infrastructură de colectare separată din țară și fiind primul retailer pregătit cu o rețea națională de automate încă din anul 2021.
  • Kaufland a instalat în 2023 cel mai mare echipament de colectare separată a deșeurilor din România, la magazinul Kaufland Barbu Văcărescu din București, în urma unei investiții de peste 260.000 euro.

Mediu – energie și emisii

 

  • În 2023 compania a investit 6,7 milioane de euro în dotarea unui număr suplimentar de 27 de magazine cu 16,000 de panouri fotovoltaice.
  • Intensitatea energetică a scăzut cu 18,6%, marcând al treilea an consecutiv de reducere a consumului de energie.
  • Kaufland a investit peste 2,5 milioane de euro în stații de încărcare pentru mașini electrice, ajungând în 2023 la 131 de magazine cu stații de încărcare.

 

Mai mult, Kaufland România și-a asumat să ia măsuri și să implementeze proiecte care contribuie la realizarea Obiectivelor ONU de Dezvoltare Durabilă (Global Compact), care abordează cele mai presante probleme ale planetei, de la eradicarea sărăciei, îmbunătățirea sănătății și a educației, creșterea sustenabilității urbane și până la susținerea principiilor de guvernanță recomandate de ONU în domeniul drepturilor omului, anti-corupție, protecția mediului și practici de lucru sustenabile.

Totodată, compania și-a asumat noi ținte de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, în urma aderării Grupului Schwarz la Inițiativa Science Based Targets, ținte care sunt în concordanță cu nivelul de decarbonizare necesar pentru a limita creșterea temperaturii globale la 1,5°C. Compania își propune să atingă neutralitatea climatică (Net-Zero) până în 2050, ținând cont de toate emisiile vizate de criteriile SBTi Net-Zero Standard (aferente Scope 1, Scope 2 și Scope 3), vizând atât activitățile directe ale companiei, cât și cele generate de furnizori și parteneri.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.550 de magazine în 8 țări, peste 155.000 de angajați și o rețea de 187 de magazine în România. În ultimul an financiar, retailerul a înregistrat o cifră de afaceri de 18,34 miliarde lei, în creștere cu 14,5%.

Marco Höβl, Kaufland:„Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Marco Höβl, Kaufland: „Am accelerat ritmul investițiilor sustenabile în trei direcții clare”
Sustenabilitatea joacă un rol esențial pentru Kaufland și, pentru că orice viziune necesită consecvență, anul 2023 a consolidat direcțiile...
Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
La 18 ani de la intrarea pe piața din România, Kaufland a devenit un jucător dominant în sectorul de retail, fiind la finalul anului trecut pe...
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland alocă un buget de peste 300 milioane de euro pentru investiții pe plan local pentru anul acesta. Bugetul este în linie cu investițiile...
Peste 81% din cheltuielile Kaufland cu aprovizionarea, direcționate către furnizori români
Peste 81% din cheltuielile Kaufland cu aprovizionarea, direcționate către furnizori români
Kaufland România a colaborat cu peste 2.500 de furnizori locali de produse și servicii în anul 2021, potrivit raportului de sustenabilitate,...