Kaufland România trece de pragul de 3 miliarde de euro în 2022

Kaufland România, unul dintre cei mai importanți jucători prezenți pe piața locală de retail, a  încheiat anul 2022 cu o cifră de afaceri de 16,01 miliarde de lei, în creștere cu 15% față de anul anterior, potrivit datelor oficiale publicate de Ministerul de Finanțe. Prin comparație, în 2021 față de 2020, retailerul german bifase un avans de 9%. Kaufland România trece de pragul de 3 miliarde de euro în 2022

În ceea ce privește profitul net, Kaufland a înregistrat un rezultat de 884,34 de milioane de lei, în ușoară scădere față de anul precedent, când profitul net a fost de 887 de milioane de lei. Deși pe trend descendent, rezultatul marchează o îmbunătățire prin comparație cu anul anterior, când retailerul înregistrase o scădere de 9% a profitului net față de 2020.


Citește și: 2023, un mix între prudență și consolidare pentru Kaufland România


Dincolo de inflație, care a fost de 16,8%, rezultatul la nivelul cifrei de afaceri a fost susținut de expansiune. Astfel, Kaufland a încheiat 2022 cu 160 de magazine, dintre care 13 deschise anul trecut.  „Am încheiat anul calendaristic cu 160 de magazine la nivel național, ceea ce înseamnă 13 locații noi. Dacă vorbim despre anul financiar 2022 (n.r. 1 martie 2022 – 28 februarie 2023), vom avea 16 hypermarketuri noi, ceea ce este o premieră. Nu am deschis niciodată atât de multe magazine, dar aveam nevoie de această expansiune pentru a atrage clienți noi. Cumpărătorii își doreau magazine Kaufland în proximitate, astfel că, în urmă cu cinci ani, am luat decizia de a investi mai mult în expansiune și rezultatele nu au întârziat să apară. Dacă, în general, 80% dintre cumpărători spun că aleg să nu-și facă cumpărăturile dintr-un hypermarket pentru că nu este în proximitatea lor, acest procent scade la 60% când vorbim despre magazinele Kaufland”, a declarat anterior pentru Progresiv Marco Hoessl, CEO Kaufland România.

Parte a grupului german Schwarz, Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.500 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 168 de magazine în România la finalul lunii aprilie. La nivel de grup, Kaufland a raportat venituri de 31,8 miliarde de euro, în timp ce grupul Schwarz a bifat anul trecut o cifră de afaceri de 154,1 miliarde de euro.

 

 

Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
Bilanțul Kaufland la 18 ani după primul magazin deschis în România
La 18 ani de la intrarea pe piața din România, Kaufland a devenit un jucător dominant în sectorul de retail, fiind la finalul anului trecut pe...
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland România pune la bătaie peste 300 de milioane de euro pentru investiții în 2023
Kaufland alocă un buget de peste 300 milioane de euro pentru investiții pe plan local pentru anul acesta. Bugetul este în linie cu investițiile...
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, vânzări de 154 miliarde de euro în anul financiar 2022
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, vânzări de 154 miliarde de euro în anul financiar 2022
Grupul Schwarz, care operează lanțurile de retail Lidl și Kaufland, a raportat vânzări de 154,1 miliarde de euro în anul financiar 2022, ceea...
2023, un mix între prudență și consolidare pentru Kaufland România
2023, un mix între prudență și consolidare pentru Kaufland România
Dacă anul trecut a venit cu o premieră pentru strategia de expansiune a Kaufland în România, în 2023 Marco Hoessl, Director General al...