Jam Supermarket estimează vânzări de peste 18 mil. euro în 2020
Retailerul argeșean Jam Supermarket a înregistrat în primul semestru al acestui an o creștere a vânzărilor de 15% față de aceeași perioadă a anului trecut. Pentru 2020, retailerul estimeză un plus de 25% prin comparație cu 2019, până la pragul de 18 milioane de euro.
„Creșterea din primul semestru se bazează pe deschiderea magazinului Jam nr. 6, din cartierul Trivale (Pitești) de la mijlocul anului trecut. De altfel, evoluții bune am înregistrat doar pe magazinele mai noi, care nu au ajuns încă la maturitate. Însă pandemia nu a adus lucruri bune în viața noastră și nici la nivel de magazine. Au crescut foarte mult cheltuielile cu angajații, cu materialele de protecție, dezinfectanți. Am avut însă avantajul de a opera magazine de proximitate. Cu toate acestea se cunoaște deja o ușoară scădere a vânzărilor pe produsele premium ceea ce arată că există o atenție mai mare la nivel de cheltuieli în această perioadă”, explică Liviu Ionică, proprietarul rețelei de magazine.
Investiții de 0,5 milioane de euro în expansiune
În ciuda schimbărilor din comportamentul de cumpărare, retailerul estimează un plus al vânzărilor de 25%, evoluția fiind influențată pozitiv de extinderea rețelei cu două unități comerciale. Odată cu cele două inaugurări, rețeaua a ajuns la 8 magazine, operate în județul Argeș.
Cele două magazine au fost inaugurate în localitatea Ștefănești (jud. Argeș), investiția totală ridicându-se la 500.000 de euro, fără să luăm în calcul valoarea fiecărui spațiu achiziționat (aprox. 500-600 mp/ locație).
„Am ales să extind rețeaua în orașul Ștefănești deoarece am cumpărat un spațiu comercial în acest oraș mic, iar cel de-al doilea magazin este aproape de o reședință de-a mea. În perioada de carantină am simțit lipsa unui magazin de proximitate pentru achiziția produselor de strictă necesitate, așa că am văzut o oportunitate de a deschide în această zonă. Magazinele sunt situate la distanță de 4 km unul de altul pe șoseaua București-Pitești pe sensuri diferite și împreună vor completa nevoile consumatorilor din zona respectivă”, punctează proprietarul Jam Supermarket.
Deși sunt recent deschise, magazinele au raportat rezultate bune, având clienți noi zilnic. „Nu am efectuat acțiuni de marketing deoarece riscam să avem aglomerație mare la deschidere și în primele zile, fapt ce punea în pericol sănătatea angajaților și a clienților. Numărul mediu de clienți este în creștere, pe primul magazin deschis de o lună avem în jur de 650 clienți pe zi, la o medie de peste 40 lei pe bon. Al doilea magazin este deschis de numai două săptămâni și are un număr mai mare de clienți (peste 700 persoane zilnic), dar bonul mediu este sub 30 lei”, precizează Liviu Ionică.
În ceea ce privește direcțiile pentru viitor, în 2021 vor fi remodelate două unități comerciale și nu sunt excluse investiții în expansiune, dacă vor fi disponibile spații de achiziționat.
„Investițiile pentru cele două magazine nu au fost bugetate la începutul anului, dar nici nu au creat dezechilibru financiar la nivel de organizație.Nu avem un buget pentru deschideri noi în perioada următoare. Anul viitor va fi un an mai greu decât ultimii ani, nu sunt previziuni optimiste în ceea ce privește economia națională și totul va fi diferit. Rămâne doar să ne adaptăm la ce va fi diferit”, conchide Liviu Ionică.