Intermarché iese definitiv din Balcani
După exiturile din România, Bosnia-Herțegovina și Kosovo, grupul francez ITM Entreprise - Groupement des Mousquetaires, care deține lanțul de magazine Intermarché, ar putea părăsi și Serbia, ultima piață din regiune unde retailerul francez mai era prezent, potrivit unor informații din presa franceză, citate de IGD.
În prezent, Intermarché așteaptă acordul autorităților de concurență pentru vânzarea supermarketurilor din Serbia către retailerul local Aman. Retailerul intenționează să se concentreze pe operațiunile din Europa de Vest și va rămâne doar cu subsidiara din Polonia în Europa de Est.
Retailerul francez a deschis primele magazine din Europa de Est în Polonia, în 1997, extinzându-se ulterior și în zona Balcanilor unde a deschis primul magazin în Sarajevo în 1999 sub brandul Interex, rețea cu care a intrat ulterior în România, în 2002 și în Serbia în 2004.
Rețeaua de supermarketuri Interex a ieșit în 2012 din România, prin închiderea celor nouă magazine existente, ca urmare a pierderilor și vânzărilor slabe. În 2014, retailerul francez a vândut cele 25 de magazine din Bosnia-Herţegovina către rețeaua locală Bingo.
În România, Interex a acumulat în ultimii trei ani operaționali (2009-2011) pierderi de peste 100 de milioane de lei și și-a redus afacerile la mai puțin de jumătate din vârful de vânzări înregistrat în 2008. De altfel, rețeaua a avut doar trei ani profitabili în Romania.