Intermarché iese definitiv din Balcani

După exiturile din România, Bosnia-Herțegovina și Kosovo, grupul francez ITM Entreprise - Groupement des Mousquetaires, care deține lanțul de magazine Intermarché, ar putea părăsi și Serbia, ultima piață din regiune unde retailerul francez mai era prezent, potrivit unor informații din presa franceză, citate de IGD. Intermarché iese definitiv din Balcani

În prezent, Intermarché așteaptă acordul autorităților de concurență pentru vânzarea supermarketurilor din Serbia către retailerul local Aman.  Retailerul intenționează să se concentreze pe operațiunile din Europa de Vest și va rămâne doar cu subsidiara din Polonia în Europa de Est.

Retailerul francez a deschis primele magazine din Europa de Est în Polonia, în 1997, extinzându-se ulterior și în zona Balcanilor unde a deschis primul magazin în Sarajevo în 1999 sub brandul Interex, rețea cu care a intrat ulterior în România, în 2002 și în Serbia în 2004.

Rețeaua de supermarketuri Interex a ieșit în 2012 din România, prin închiderea celor nouă magazine existente, ca urmare a pierderilor și vânzărilor slabe. În 2014, retailerul francez a vândut cele 25 de magazine din Bosnia-Herţegovina către rețeaua locală Bingo.

În România, Interex a acumulat în ultimii trei ani operaționali (2009-2011) pierderi de peste 100 de milioane de lei și și-a redus afacerile la mai puțin de jumătate din vârful de vânzări înregistrat în 2008. De altfel, rețeaua a avut doar trei ani profitabili în Romania.

 

Léber László, CBA Nord-Vest: Comerțul independent rămâne un canal important la nivelul pieței locale
Léber László, CBA Nord-Vest: Comerțul independent rămâne un canal important la nivelul pieței locale
Consumatorul român se maturizează și își dorește tot mai mult să aibă parte de aceleași produse și servicii ca în Vest, consideră Leber...
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
Retailul modern, într-un maraton constant în ultimii 25 de ani
De la câteva rețele de retail modern în 1999, IKA a ajuns în prezent la borna 4.750. Chiar dacă industria a făcut în mod constant slalom...
2023, anul consolidării retailului modern din România
2023, anul consolidării retailului modern din România
După ce timp de câțiva ani consecutivi marile rețele de magazine s-au remarcat prin investiții susținute în expansiune și remodelare, 2023 a...
Lidl pregătește intrarea pe patru noi piețe din Balcani
Lidl pregătește intrarea pe patru noi piețe din Balcani
Discounterul german Lidl are în plan intrarea pe piețele de retail din Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Macedonia de Nord și Kosovo, după...
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Mutări strategice pe piața europeană de alianțe de achiziții
Piața europeană de retail alimentar trece printr-o etapă de remodelare odată cu deciziile strategice ale unor dintre cei mai importanți...
Intermarché preia cel mai mare francizat al Carrefour din Belgia
Intermarché preia cel mai mare francizat al Carrefour din Belgia
Distribuitorul francez Intermarché achiziționează 87 de magazine Carrefour Market aparținând Mestdagh, cel mai mare francizat al Carrefour în...