Lidl pregătește intrarea pe patru noi piețe din Balcani
Discounterul german Lidl are în plan intrarea pe piețele de retail din Bosnia și Herțegovina, Muntenegru, Macedonia de Nord și Kosovo, după inaugurarea cu succes a primelor magazine din Croația, Slovenia și Serbia, scrie esmmagazine.com.
În Bosnia și Herțegovina Lidl a demarat construcția unui amplu centru de distribuție în Lepenica, în apropiere de Sarajevo, reprezentând un prim pas înainte de startul operațiunilor pe această piață. Centrul are o suprafață de 60.000 mp. În ultimii doi ani retailerul a recrutat angajați și au căutat locații pentru acest centru. Strategia vizează deschiderea de magazine în orașele cu peste 30.000 de locuitori, primele inaugurări urmând să aibă loc în Sarajevo și Bijeljina.
În ceea ce privește intrarea pe piața din Muntenegru, programată pentru finalul anului 2023, găsirea celor mai bune locații a reprezentat o misiune dificilă. Prin urmare, va exista cel mai probabil o amânare, însă au fost securizate trei locații – una în Nikšić și două în Podgorica.
Discounterul a început construcția primului magazin din Macedonia de Nord, la Bitola. În plus, retailerul a plătit recent 5,3 milioane de euro pentru un teren de 17 hectare în apropiere de Kumanovo, unde intenționează să construiască un centru logistic. Pe de altă parte, în Kosovo compania a început procesul de recrutare pentru viitoarele magazine.
Lidl, parte a grupului Schwarz, cu sediul central în Neckarsulm, este una dintre companiile de top de pe piața de retail alimentar din Europa. Lidl operează în prezent peste 12.200 de magazine și peste 220 de centre logistice și depozite în 31 de țări.
În România, Lidl deține peste 300 de magazine și 6 centre logistice. Cu o creștere a businessului de 24%, Lidl România și-a consolidat poziția de lider al pieței de retail pentru al doilea an consecutiv, ajungând la finalul lui 2022 la afaceri de 18,49 miliarde de lei.
Pentru 2023, un an în care puterea de consum are șanse reale să se restabilizeze, pilonii strategici pe care discounterul își bazează evoluția și în acest an rămân sortimentația proaspătă, mărcile private și o strategie pe termen lung ce se pare că dă roade, mai ales în contextul în care anul acesta, în premieră pentru piața locală, discounterii au devenit principalul canal de achiziții.