Fondatorii La Cocoș vând pachetul majoritar de acțiuni pentru finanțarea extinderii naționale

Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD), CEECAT Capital Fund, un fond regional de private equity care colaborează cu fondatori vizionari pentru a sprijini creșterea, buna guvernanță și responsabilitatea socială în Europa emergentă și Morphosis Capital Fund II, un fond de capital de creștere axat pe dezvoltarea, și transformarea IMM-urilor locale în jucători regionali, devin acționarul majoritar în cadrul retailerului local La Cocoș, deținut de antreprenorii români, Iulian și Gianina Nica. Parteneriatul vizează expansiunea accelerată a amprentei La Cocoș pe teritoriul României, planuri despre care a povestit recent Iulian Nica într-un interviu acordat revistei Progresiv.Supermarket La Cocoș se vinde

„În calitate de fondator al lanțului de magazine La Cocos, sunt convins că această asociere reprezintă o oportunitate extraordinară de a crește eficiența și de a accelera expansiunea companiei noastre. După aproape un deceniu de la deschiderea primului magazin în 2014, în Ploiesti, am realizat că extinderea noastră de la nivel local la nivel național necesită resurse financiare semnificative. În final, pot spune că această asociere strategică nu ne va aduce doar un asociat și o resursă financiară adecvată, ci ne va aduce și un partener valoros, specializat în strategii de dezvoltare și implementare a proiectelor la scară largă, având un obiectiv comun: să devenim prima companie din comerțul alimentar autohton care va depăși pragul de 1 miliard de euro în vânzări, în anul 2029”, a explicat Iulian Nica.

„Retailul alimentar este una dintre cele mai active sectoare de interes pentru BERD, iar această investiție reprezintă o oportunitate excelentă pentru Bancă de a sprijini scalarea unui model de afaceri inovator de retail pe o piață atractivă precum România, condusă de un antreprenor puternic și apreciat”, a declarat Tamas Nagy, Co-Head of EBRD Private Equity.

„Iulian și echipa sa au dezvoltat un format unic și de succes, iar cu ajutorul investiției noastre comune credem că La Cocoș poate deveni un campion național și lider regional în sectorul său. De asemenea, suntem entuziasmați să lucrăm împreună cu Iulian și cu partenerii noștri de la BERD și Morphosis în această călătorie”, a declarat Anthony Stalker, Partener în cadrul CEECAT Capital și Președinte al Comitetului Consultativ de Investiții.

„Această investiție, a doua pentru Morphosis Capital Fund II, va sprijini expansiunea rapidă a rețelei La Cocoș la nivel național. Viziunea noastră comună cu CEECAT Capital și BERD este de a dezvolta un lanț de magazine care să răspundă nevoilor atât ale clienților B2B, cât și ale celor B2C, iar La Cocoș să devină un punct de referință pentru consumatorii din întreaga țară, contribuind astfel la creșterea economică și la consolidarea economiei locale”, a declarat Simona Gemeneanu, Partener Morphosis Capital.

La Cocoș este un concept nou în piața din România, un format de magazin ce oferă clienților trei niveluri de prețuri în funcție de cantitatea achiziționată. Aceste magazine își desfășoară activitatea pe suprafețe mari, având la vânzare aproximativ 12.000 de produse din cele mai cunoscute și mai vândute produse din România. În 2023, compania s-a apropiat de cifra de afaceri de 1 miliard de lei în anul 2023, mai exact 974,29 milioane lei.

Pentru 2024, retailerul are planificată deschiderea a încă unui magazin, plus alte două în 2025. Toate locațiile noi vor avea suprafețe de vânzare medii de aproximativ 10.000 de metri pătrați fiecare. Pentru operarea lor, compania va angaja aproximativ 1.200 de persoane care vor contribui la dezvoltarea rețelei de magazine La Cocoș.

Iulian Nica, fondator si CEO La Cocoș
Investițiile în expansiune, planul La Cocoș pentru 2024
În ciuda faptului că retailul independent continuă să piardă teren în fața marilor rețele internaționale, există antreprenori locali care...
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Viitorul pieței de retail independent, încotro?
Deși numărul jucătorilor independenți din retailul local care au o poveste de peste 30 de ani nu este deloc neglijabil, experiența nu mai este...
Supermarket La Cocoș se vinde
Supermarket La Cocoș, creștere de peste 40% a cifrei de afaceri în 2023
Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, bifează încă un an de creștere susținută pe...
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, își propune ca obiectiv de vânzări pentru anul...