Iulian Nica, Supermarket La Cocoș: În 2024 vom avea o creștere de minimum 25% față de anul 2023

Prezent de zece ani pe piața locală de retail, Supermarket La Cocoș mizează pe politica prețurilor „corecte și dinamice”, în funcție de cantitatea cumpărată, pentru a se dezvolta la nivel național. Succesul magazinelor La Cocoș se datorează atât clienților, cât și colaboratorilor care asigură produsele potrivite, cu prețurile potrivite, a explicat Iulian Nica, Fondator Supermarket La Cocoș, în interviul acordat Progresiv înainte de vânzarea pachetului majoritar de acțiuni către BERD, CEECAT Capital și Morphosis Capital. Cât despre estimările pentru acest an, fondatorul rețelei de magazine estimează o creștere de minimum 25% față de anul 2023. Iulian Nica, fondator si CEO La Cocoș

Cum ați descrie anul 2023 pentru industria locală de retail și de unde au venit cele mai mari provocări pentru La Cocoș?
Suntem acum în punctul în care vedem că retaileri mari, lanțuri internaționale, au copiat la indigo conceptul de retail utilizat de Supermarket La Cocoș, demonstrând că un model de afaceri 100% românesc poate inspira marile corporații internaționale. Încă din 2014, La Cocoș a impus un standard prin așezarea specifică a produselor, utilizarea unor modele de prețuri distincte și un sistem de afișare unic, incluzând nivelurile de prețuri pentru fiecare produs, în funcție de cantitatea achiziționată. Deși retailerii internaționali au replicat aceste elemente, există un aspect pe care nu vor putea să-l imite: respectarea politicii de prețuri, denumită „Biblia La Cocoș”. Plecând de la sloganul „Supermarketul ce ține cu casa”, această politică de prețuri a stat la baza succesului La Cocoș, deoarece necesită aplicarea unui adaos mediu de 10% pentru toate produsele vândute. Iar acesta este un model dificil de adoptat de către celelalte lanțuri internaționale de magazine. Acest model unic ne-a ajutat să depășim din punct de vedere financiar o rețea internațională, și mă refer aici la Supeco.

Cum arată planurile privind expansiunea la nivel național?
Suntem de zece ani prezenți pe piața locală de retail și, până anul trecut, operam doar trei magazine, două în Ploiești și unul în București. Până la sfârșitul anului 2024, vom deschide și cea de-a patra locație, la Brașov, în complexul comercial Brintex, care va avea o suprafață de aproximativ 10000 mp. Astfel, vom încheia anul cu patru locații. În 2025, avem pregătite minimum două deschideri. Prima locație pe listă va fi cea din Pitești (fostul PIC), cu o suprafață de vânzare de aproximativ 12000 mp, deschiderea fiind estimată în martie-aprilie 2025. Odată cu deschiderea celor două magazine noi, vom angaja încă 480 de colegi și astfel vom ajunge la aproximativ 1.200 de persoane care vor contribui la dezvoltarea rețelei de magazine La Cocoș. Vom rămâne fideli aceluiași principiu, adică vânzarea unui număr restrâns de produse, aproximativ 11.700 de SKU-uri, cele mai vândute din fiecare categorie. Vom menține politica prețurilor corecte și dinamice, în funcție de cantitatea cumpărată.

Planurile de dezvoltare se rezumă doar la deschiderea de noi magazine?
Dincolo de planurile noastre de dezvoltare, continuăm să investim și în magazinele deja existente, așa cum am făcut și în 2023, prin renovarea completă a primului magazin La Cocoș Ploiești 1. De asemenea, în magazinul La Cocoș Ploiești 2, datorită unei cereri tot mai mari din partea clienților, am extins produsele din categoria fresh. Tot anul acesta, vom începe remodelarea magazinului din Capitală după conceptul Supermarket La Cocoș 2.

Cât de importante sunt parteneriatele în strategia de dezvoltare adoptată de La Cocoș?
Succesul nostru se datorează atât clienților, care au inclus locația La Cocoș în traseul lor de cumpărături, cât și colaboratorilor, care ne livrează produsul potrivit, în locul potrivit, în cantitatea potrivită, la momentul potrivit și, bineînțeles, la prețul potrivit. Și, nu în ultimul rând, colegilor noștri, fără de care nu am fi reușit să ajungem la nivelul de astăzi!

Ce estimări aveți pentru anul în curs și cum arată planurile pentru 2025?
După cum arată rezultatele până acum, în 2024 vom avea o creștere de minimum 25% față de anul 2023. Aici aș mai adăuga ceva foarte important în evoluția magazinelor: valoarea vânzărilor din iulie a magazinului La Cocoș Ploiești 2 se configurează a depăși cifra de afaceri a magazinului din București, ceea ce ar însemna că La Cocoș Ploiești 2 va depăși valoarea vânzărilor de 100 milioane de euro în 2024. Obiectivul nostru de vânzări pentru 2023 a fost de un miliard de lei. Ne-am dorit să fim prima companie din retailul independent românesc care atinge cifra de un miliard de lei. Am reușit să ajungem la 975 de milioane. În schimb, pentru următorii cinci ani, ne-am propus să atingem pragul de un miliard de euro, proiectul nostru fiind să deschidem două magazine pe an.

Interviul face parte din proiectul special Industry Overview, ajuns în acest an la cea de-a treia ediție.

Iulian Nica, fondator si CEO La Cocoș
Investițiile în expansiune, planul La Cocoș pentru 2024
În ciuda faptului că retailul independent continuă să piardă teren în fața marilor rețele internaționale, există antreprenori locali care...
Supermarket La Cocoș se vinde
Supermarket La Cocoș, creștere de peste 40% a cifrei de afaceri în 2023
Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, bifează încă un an de creștere susținută pe...
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș estimează o cifra de afaceri de 1 miliard de lei pentru 2023 și vrea să deschidă încă 5 magazine până în 2025
Supermarket La Cocoș, cel mai mare retailer independent din România după cifra de afaceri, își propune ca obiectiv de vânzări pentru anul...
La Cocoș, noul rival al jucătorilor de pe piața de retail din București
La Cocoș, noul rival al jucătorilor de pe piața de retail din București
Piața de retail din București, deși extrem de competitivă, este și una foarte ofertantă. Acesta este motivul pentru care un brand cunoscut deja...