După 17 ani, brandul Carrefour iese de pe piața slovacă
Retailerul francez Carrefour a închis săptămâna trecută ultimul hypermarket pe care îl mai deținea în Slovacia, la Bratislava, punând astfel punct activității de peste 17 ani pe piața slovacă, potrivit HN Online.
Tot presa străină pune mișcarea aceasta pe seama unor probleme financiare mai vechi ale companiei Retail Value Stores, ce operează franciza Carrefour în Slovacia și care a raportat vânzări scăzute în ultima perioadă. Însă, momentan, nu există o reacție oficială din partea retailerului privind motivul real al încetării activității.
Slovacia a găzduit cinci hypermarketuri Carrefour, anul trecut fiind închise, treptat, patru dintre acestea, în Trnava, Žilina, Košice și Bratislava (în mallul Polus City Center). Spațiile în care au funcționat hypermarketurile Carrefour sunt dorite de mai mulți retaileri, printre care și Lidl.
La nivel global, retailerul francez a anunțat detaliile planului de transformare a companiei pentru următorii cinci ani, intitulat generic „Carrefour 2022”, pe listă regăsindu-se eficientizarea operațiunilor de la sediul central, majorarea veniturilor obținute din zona de online și dezvoltarea de noi parteneriate în Europa și Asia.
Cât despre performanța înregistrată la nivel de grup, retailerul francez Carrefour descrie anul 2017 ca fiind unul dificil, în care vânzările like-for-like au avansat cu doar 1,6%, până la valoarea de 88,24 miliarde de euro.





