Cum se reflectă reducerea TVA în prețul la raft

Reducerea TVA, aplicată de la 1 iunie pentru produsele alimentare și băuturile non-alcoolice, s-a reflectat în prețul la raft al tuturor articolelor din cele două categorii monitorizate lunar în cadrul Shopping Basket – analiza comparativă de prețuri realizată de Progresiv în parteneriat cu agenția Mercury360. Astfel, valoarea coșului de cumpărături a fost în iunie cu aproximativ 12% mai mică față de luna mai. Cum se reflectă reducerea TVA în prețul la raft

Valoarea medie a coșului de cumpărături Shopping Basket, ce cuprinde 13 produse alimentare de bază și băuturi (făină, zahăr, lapte, ulei, bază pentru mâncăruri, apă minerală, băutură răcoritoare carbonatată, bere, cafea, iaurt, ciocolată, cașcaval și salam) a fost în luna iunie de 50,4 lei, în scădere cu 6,7 lei față de luna precedentă. Reducerea medie aplicată produselor alimentare în cele 11 rețele de magazine monitorizate în analiza Shopping Basket a fost de 13,2%.

Dintre produsele care fac parte din coșul lunar de cumpărături, cea mai mare reducere de preț (de 20,7%) a fost înregistrată în dreptul iaurtului Danone Natural cu 3,5% grăsime. Aceasta poate fi pusă și pe seama diminuării gramajului produsului de la 140 g la 125 g, nu doar pe seama reducerii TVA. De asemenea, și cafeaua Jacobs și apa minerală Borsec au înregistrat reduceri peste medie, în iunie prețul mediu la raft fiind cu 15,4%, respectiv 14,8% mai mic decât în luna precedentă.

SB-gr-01

Valoarea coșului total de cumpărături – format din 13 produse alimentare și 7 produse nealimentare – a scăzut cu aproximativ 6% în luna iunie, comparativ cu luna mai, ajungând la 103,5 lei.
Comparația pe magazine arată că hypermarketul Carrefour Sibiu este cea mai ieftină unitate comercială din centrul și vestul țării, potrivit analizei Shopping Basket. Valoarea coșului de cumpărături a fost calculată în funcție de produsele disponibile la raft în toate magazinele monitorizate de Shopping Basket în luna iunie. Astfel, valoarea cea mai mică a coșului de cumpărături, în luna iunie, format din șase produse (lapte, bază pentru mâncăruri, salam, șampon, săpun, detergent de vase) găsite în toate cele 11 hypermarketuri, supermarketuri și magazine cash&carry monitorizate în luna iunie, a fost de 28,25 de lei.

Următoarele clasate în topul celor mai ieftine magazine, după Carrefour Sibiu, sunt hypermarketul Auchan Coresi Brașov (28,69 lei) și supermarketurile Billa Bistrița-Năsăud și Mega Image Brașov (30,05 lei). La polul opus în clasament se situează supermarketurile Carrefour Market Deva și Profi Târgu Mureș, cu o valoare a coșului de cumpărături de 32,2 lei, respectiv 33 de lei pentru cele șase produse găsite în toate cele 11 locații monitorizate.

În ceea ce privește disponibilitatea produselor la raft, în ziua în care a fost realizată cercetarea (3 iunie) în magazinele Auchan Coresi Brașov și Cora Cluj-Napoca s-au înregistrat zero rupturi de stoc. Cele mai multe situații de rupturi de stoc au fost întâlnite în supermarketul Billa Bistrița Năsăud și în hypermarketul Kaufland, unde 5 din cele 20 de produse de pe lista de cumpărături nu au putut fi găsite la raft. SB-iunie- 1SB-iunie-2SB-iunie-3SB-iunie-4

Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Despre călătorii construite pas cu pas, la INSPIRO – A New Journey
Cea de-a 14-a ediție a INSPIRO, evenimentul Progresiv departe de exceluri și aproape de oameni, a reunit la Le Chateau Ballroom , sub tema-umbrelă...
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland deschide cel de-al 21-lea magazin din București
Kaufland România inaugurează săptămâna aceasta un nou magazin în nordul Capitalei, în cartierul Pipera. Acesta este hipermarketul cu numărul...
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Despre puterea cifrelor, la INSPIRO – Lucky Numbers
Circa 150 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 13 iunie, la The Tent by Clubul Diplomatic, la cea de-a 13-a...
Despre cum transformăm banalul în extraordinar, la INSPIRO 2022
Despre cum transformăm banalul în extraordinar, la INSPIRO 2022
Circa 170 de manageri din industriile de retail și FMCG și-au dat întâlnire pe 7 iulie, la Grădina Face Convention Center, la cea de-a 12-a...
Strauss Coffee duce mai departe conversația despre #MomentultăuDoncafe cu o nouă campanie
Strauss Coffee duce mai departe conversația despre #MomentultăuDoncafe cu o nouă campanie
  #article-content-featured {display: none;} #mp4_box {padding-top:0!important;}   „Momentul tău Doncafé și te împrietenești cu...
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi, cel mai ieftin magazin din Capitală, în luna octombrie
Profi își adjudecă titlul de cel mai ieftin magazin din Capitală în luna octombrie, potrivit analizei Shopping Basker, care monitorizează lunar...